Banner

Sökningen fann 7 träffar

Re: Startproblem 389.

Har bytt kondensator. men hade kopplat spolen fel. - på spolen var kopplat direkt på jord och brytarna på +. men nu är det korrekt kopplat. kanske brändes även den nya kondensatorn då. ska prova att köpa en ny imorgon. Börjar tro att de e nåt allvarligare fel. kan nåt ha hänt med kamdrivning etc ...

Re: Startproblem 389.

Tack. ja tändningen ska stå ganska rätt. Har ettans kolv i tändläge och satt ettans kabel där rotorn pekar. motorn puffar bara lite lätt vid startförsök och gasar jag så spottar det ut bensin från förgasaren?? har bytt nästan alla tänddelar men inget.

Startproblem 389.

Hej. har problem att få igång min starchief 65. motorn är en 389. Problemet började med att bilen gick jättefint utan problem varvade ur som vanligt och stängde av. kommer tillbaka efter en kvart ca och bilen startar men dör nästan direkt för att sedan inte starta alls..startmotorn brändes i samma ...

Gå till avancerad sökning