Hej på er.
Jag har Lemans med 326 och st-300 låda i, om jag vill byta låda till en 3 växlad istället, vilken låda passar då?
Vill försöka byta utan att behöva korta kardan.
Mvh// Micke
Annons
Re: Byta vxl låda
2En kort th 350 el th200r4 har så nära samma längd att man kan behålla orginal kardanlängd den senare är dock 4steg.
4Vill du få ner varvet vid landsvägskörning är 200an bäst då båda de andra har 1:1 på andra respektive tredje steget, 200an har runt 0.70:1 på fjärde och lockup den kostar nog mer både i inköp och ev renovering dock. Dess tv kabel är lite bökig att justera in och så krävs lite kablar o grejer för att gå lockupen att funka. Är du nöjd med varvet i landsvägsfart kanske en 350 är bra val mindre grejer att ändra och som kan strula. Alla använder samma yoke säger minnet.
5Jag är nöjd med varvtalet på landsväg, den är lite seg på låga varv.
Vill få lite bättre drag från start, då borde väl en treväxlad låda vara ett bättre val?
Tittade idag under på lådan, kabeln från kickdownen går till en kontakt på passagerarsidan vid torpedväggen som ligger löst, ska den inte vara kopplad till nånting? Kickdown funkar inte.
Vill få lite bättre drag från start, då borde väl en treväxlad låda vara ett bättre val?
Tittade idag under på lådan, kabeln från kickdownen går till en kontakt på passagerarsidan vid torpedväggen som ligger löst, ska den inte vara kopplad till nånting? Kickdown funkar inte.
6Det blir stor skillnad att komma iväg från stopp med en trestegad låda.
ST300 (och TH400) har en elektriskt styrd kickdown, om jag minns rätt är kabeln som går till lådans stift orange.
Denna kabel ska ge batterispänning när gaspedalen är i botten via en switch, som sitter antingen vid förgasaren eller vid gaspedalen.
ST300 (och TH400) har en elektriskt styrd kickdown, om jag minns rätt är kabeln som går till lådans stift orange.
Denna kabel ska ge batterispänning när gaspedalen är i botten via en switch, som sitter antingen vid förgasaren eller vid gaspedalen.
7Jag håller just på att göra samma byte av samma anledning på min LeMans -67a.
Valet blev en TH350 just pga den lägre ettan och att det enda som behöver ändras är från elektrisk kick down till wirestyrd och att byta glaset för växelindikeringen. Hastighetsmätardrevet passar också rakt av så det tar jag bara från min ST300.
Köpte en helrenoverad med lite högre stall, ett milt shift-kit och 1års garanti. Fick den för en timme sen så nu ska den dit....
Valet blev en TH350 just pga den lägre ettan och att det enda som behöver ändras är från elektrisk kick down till wirestyrd och att byta glaset för växelindikeringen. Hastighetsmätardrevet passar också rakt av så det tar jag bara från min ST300.
Köpte en helrenoverad med lite högre stall, ett milt shift-kit och 1års garanti. Fick den för en timme sen så nu ska den dit....
8Låter kanon choken69 
Ska börja söka efter en låda jag också.
Vart köpte du din från?
Tack för svaret Judge, ska gå ner i garaget och kolla om jag hittar kontakten.
Ska börja söka efter en låda jag också.
Vart köpte du din från?
Tack för svaret Judge, ska gå ner i garaget och kolla om jag hittar kontakten.
9Har kollat nu men hittar igen kontakt vare sig på gasen eller förgasare.
Har en Edelbrock på så det är kanske inte så konstigt att den är borta.
Kopplar jag 12v genom en switch i bilen på kontakten funkar kickdown iaf
Har en Edelbrock på så det är kanske inte så konstigt att den är borta.
Kopplar jag 12v genom en switch i bilen på kontakten funkar kickdown iaf
Byta vxl låda
10Vad är det för årsmodell på din bil?
På min sitter kontakten på armen till gaspedalen.
Jag letade runt efter en begagnad låda ett tag men beslöt mig för att köpa en helrenoverad med 1 års garanti. Valde lite högre stallvarv på turbin och ett milt shift-kit.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
På min sitter kontakten på armen till gaspedalen.
Jag letade runt efter en begagnad låda ett tag men beslöt mig för att köpa en helrenoverad med 1 års garanti. Valde lite högre stallvarv på turbin och ett milt shift-kit.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
11Jag har en 1964:a
Har kollat orginalförgasare och insug men hittar ingenting
Hittat en renoverad låda för 8' tror jag slår till på den.
Jag byter nog bara rätt av, ska inte trimma senare vill bara få lite mer skjuts från start
Har kollat orginalförgasare och insug men hittar ingenting
Hittat en renoverad låda för 8' tror jag slår till på den.
Jag byter nog bara rätt av, ska inte trimma senare vill bara få lite mer skjuts från start
12Kickdown switchen borde sitta på förgasaren gjorde det på min 65a orginal iaf. Blir det en 350 låda får du fixa fäste för kickdownwiren.