Hej
jag har en funderation om lyftare. Vad är skillnaden mellan chev och pontiac lyftare? Jag har en pontiac kam med lyftare som verkar väldigt lika dom cheva lyftare jag har sen tidigare.
.505in .520ex 240grader in 246grader ex @050 108 lobe center. till en 462 med edelbrock toppar kan det va nått?
Annons
Re: Lyftare
2Låter som kammen har en stökig tomgång och ett begränsat varvtalsområde med sina 108 graders LSA.
Men har du 87cc-modellen på topparna, hög utväxling (låg numerisk) och bra fäste (slicks) så bör det dra iväg bra?
Cheva-lyftare har sin midja på ett för Pontiac motorer ofördelaktigt ställe.
Det är stor risk för oljetrycksbortfall (eller nå´t värre) när Cheva lyftarens midja friläggs från borret där lyftaren löper.
Men har du 87cc-modellen på topparna, hög utväxling (låg numerisk) och bra fäste (slicks) så bör det dra iväg bra?
Cheva-lyftare har sin midja på ett för Pontiac motorer ofördelaktigt ställe.
Det är stor risk för oljetrycksbortfall (eller nå´t värre) när Cheva lyftarens midja friläggs från borret där lyftaren löper.
3Det du menar är altså att olje bandet är lägre på en cheva lyftare? Jag noterade nämligen att det var väldigt lite kvar i nederkant på lyftar hålet, speciellt som kammen har mindre bas cirkel än orginal.
4Japp, det är alltid en anledning till att det är olika artikelnummer på delar till olika applikationer.
Till Cheva motorer använder man Cheva-delar och till Pontiac motorer använder man Pontiac-delar.
Till Cheva motorer använder man Cheva-delar och till Pontiac motorer använder man Pontiac-delar.
5Kunde inte ha sagt de bättre själv.The Judge skrev:Japp, det är alltid en anledning till att det är olika artikelnummer på delar till olika applikationer.
Till Ch**a motorer använder man Ch**a-delar och till Pontiac motorer använder man Pontiac-delar.