Annons

Laga eller byta motor

1
Hej!
Jag har något vajsing med min motor i bilen. Det ær en Bonneville -66 med 389 motor.
Det ær som en rostig pasta næstan i kylaren... Jag har haft bilen på tomgång i ca 45 min med kopplad vattenslang som spolar och till slut blir vattnet helt rent. Kør med bilen en kvæll och sen ser det likadant ut i kylaren igen. Gjort om processen 3 gånger men får tillbaka "pastan" i kylaren igen direkt... Jag misstænker att bilen stått før længe kanske och att det helt enkelt ær før mycket rost inne i motorn?

Sen går den inte riktigt på crusing eller i crusingfart, vid rødljus, stopp korsning osv.. Jag måste alltid vænsterbromsa så jag kan hålla lite gas samtidigt. Kan inte ha på musik osv på cruising før jag måste hela tiden høra motorn så jag kan ge lite gas vid behov... Jag har gjort en større service på den, nya vætskor øverallt, nya stift och tændkablar, haft en kunnig person att kolla all vaccum och han har æven stællt tændning, kam osv så det ær bættre nu, men bilen dør førtfarande på crusing och vid rødljus etc.

Så har ni tips på vad jag kan gøra, vad som kan vara fel? Eller ska jag helt enkelt kasta i en LS7 motor? Har en kompis som har en LS7 motor till salu med låda, elbox osv, ja helt enkelt ett komplett motorkit att montera i

Just nu ser jag inte ens fram emot biltræffarna 2024 pga detta så skulle vara tacksam med alla tips jag kan få :)
Annons