Annons

Vaccumfråga igen Bonneville 1966 389 TH400

1
Jag hr ett vaccumuttag framsida på min Carter AFB därifrån har jag vaccum till fördelaren och in till kupen På baksidan har jag vaccum ner till automatlådan och bromsservon Och ett tredje uttag som är öppet skall det nån slang dit också eller skall det pluggas? Jag har också ett vaccumuttag på en av bultarna till fögasaren det är pluggat
Mvh Grizzly
Annons

Re: Vaccumfråga igen Bonneville 1966 389 TH400

2
Förgasare till Kalifornien-bilar med luftpump (1966-67) har en portat anslutning till vakuumförställningen framtill, samt en direktvakuumanslutning till luftpumpen där det sitter en luftskruv för justering av tomgångsvarv på icke-Kalifornien bilar.
Kalifornien-förgasare har en "normal" ställskruv till spjällen för tomgångsvarv.
Slangen till kupe´ns värme/luftspjäll ska sitta på den öppna anslutningen baktill.
På den ihåliga pinnbulten ska slangen från dash-poten, som dämpar gasreglaget när man släpper gaspedalen, sitta för bilar med automatlåda.
1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org/