Tjena! Jag har en bonneville 64 med en 4 stegs hydramatic låda (tror jag). Har förstått att det även finns andra alternativ.. Finns det någon vänlig själ som har några konkreta kännetecken att gå på?
Behöver beställa en passande startkrans..
Annons
Re: Hydramatic
23steg har du väl? är du säker på att startkransen behöver bytas? kanske bara är att justera startmotorn.
grand Prix 1967 428HO 390 HP
Re: Hydramatic
3Jag hittade denna sida, med förklaringar och bilder på olika automatlådor: https://www.charlietranny.com/GMearly.htm
Den säger att 4-stegs Hydramatic användes upp till och med 1963. Ett kännetecken är växellägena, backläget ligger nedanför L-läget. Den har heller inget parkeringsläge.
Ett troligare alternativ i din bil (enligt texten på samma sida) verkar vara 4-stegs Jetaway 315. Den har parkeringsläge, till skillnad från Hydramatic.
Hoppas du hittar vilken låda du har.
Den säger att 4-stegs Hydramatic användes upp till och med 1963. Ett kännetecken är växellägena, backläget ligger nedanför L-läget. Den har heller inget parkeringsläge.
Ett troligare alternativ i din bil (enligt texten på samma sida) verkar vara 4-stegs Jetaway 315. Den har parkeringsläge, till skillnad från Hydramatic.
Hoppas du hittar vilken låda du har.
1969 Pontiac Firebird 400
1966 Chevrolet Corvair Monza
1966 Chevrolet Corvair Monza
Re: Hydramatic
41956-1964 "Strato-flight" (eller 315 HMT "Jetaway") har oljekylrören monterade lodrätt med utgången ovanför ingången och 14 trågskruvar (1960-1964).
1956-1964 "Super" (eller Model 10 HMT "Slim Jim") har kylrören vågrätt monterade på lådan med utgången framför ingången och 21 trågskruvar (1961-1964).
1956-1964 "Super" (eller Model 10 HMT "Slim Jim") har kylrören vågrätt monterade på lådan med utgången framför ingången och 21 trågskruvar (1961-1964).
Re: Hydramatic
5Snyggt! Det lutar helt klart åt jetaway hållet får ut ikväll och kolla. Att den är fyrstegad är inget tvivel om, och kransen är sopslut på ena halvan..