Hej. Är det någon som kan tipsa mig. Jag har en -66 bonneville och när jag vrider av tändningsnyckeln så fortsätter ibland kupefläkten att gå.
Vad kan de vara för fel månne?
Annons
Re: Kupefläkten fortsätter att gå
2Välkommen till Forumet!
Har du kupe´fläkten på för jämnan när du kör?
Kan du köra vindrutetorkarna samtidigt de gånger fläkten går med tändningen avstängd?
Har du kupe´fläkten på för jämnan när du kör?
Kan du köra vindrutetorkarna samtidigt de gånger fläkten går med tändningen avstängd?
Re: Kupefläkten fortsätter att gå
3Fläkten har jag nog alltid haft på.
Ska kolla om torkarna går att köra nästa gång jag märker att fläkten fortsätter att snurra.
Tack för ditt svar. jag återkommer.
Ska kolla om torkarna går att köra nästa gång jag märker att fläkten fortsätter att snurra.
Tack för ditt svar. jag återkommer.
Bränslefilter med retur
4Hej. Jag har en Bonneville -66 med Tri-power förgasare. Har tänkt att sätta dit elektrisk bensinpump istället för den mekaniska. Original bränslefilter har retur till tanken. Vad är iden med den egentligen?
Kommer den elektriska att bara pump på som en liten galning månne? Eller kan jag kanske skippa bränslefiltret med returen?
Nån som vet? mvh Bengan.
Kommer den elektriska att bara pump på som en liten galning månne? Eller kan jag kanske skippa bränslefiltret med returen?
Nån som vet? mvh Bengan.
Re: Kupefläkten fortsätter att gå
5El-pumpen kommer att gå hela tiden oavsett retur på filtret eller ej.
Returen släpper tillbaka överflödig mängd bränsle till tanken, vilket är bra.
Från fabrik var tanken med retur dels att kunna använda lite högre tryck för AC och HO-bilar och för att slippa ev. ånglås i bränsleledningen mellan pump och förgasare.
Jag använder dock ingen retur för mina Carter 4070 5psi till min 66 GTO Tripower och Carter 4594 7psi till Judgens Q-jet och det har funkat bra i 25+ år.
Returen släpper tillbaka överflödig mängd bränsle till tanken, vilket är bra.
Från fabrik var tanken med retur dels att kunna använda lite högre tryck för AC och HO-bilar och för att slippa ev. ånglås i bränsleledningen mellan pump och förgasare.
Jag använder dock ingen retur för mina Carter 4070 5psi till min 66 GTO Tripower och Carter 4594 7psi till Judgens Q-jet och det har funkat bra i 25+ år.