Annons
Annons

Re: Förgasarfotspackning

7
704=1970-1975, 0=1970 (tillverkningsår), 2=Quadrajet 4bbl Federal Standards, 6=Pontiac, 4=auto (ojämn siffra manuell/jämn siffra automat, stämmer inte alltid).

3271 borde betyda att den är tillverkad 327:e dagen 1971 men det kan ju inte stämma med tillverkningsåret? Judge'n får nog rätta mig här...

Edit: Kent hade visst redan svarat ;)
1960 Bonneville 2dr - 389 303HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP

Re: Förgasarfotspackning

12
Tack har haft lite problem vill inte gå på andra steget hackar vid pådrag fick se att ena nålen krokat ur satte i den igen vart bättre en liten stund tyckte jag sen lika igen, en nål krokat ur igen titta i service boken och fick se arr dom var ikrokade från fel håll ska prova igen , får se om det blir bättre

Re: Förgasarfotspackning

13
Nu sitter nålarna kvar men tvekar vid hastigt gaspådrag , har 15-17 graders förställning vid bortkopplat vacum fördelaren är från en 350 kan vara det det beror på ? Vad är vacumutaget på sidan till ? Fördelaren kopplad fram det större fram har jag pluggat , är det rätt ?

Re: Förgasarfotspackning

14
Om du inte kan få motorn att fungera som avsett på tomgång samt lågfart och gaspådrag med 10-12° initial förställning så är förgasaren för magert kalibrerad i den kretsen. Mycket vanligt fenomen beroende delvis på dagens etanolblandade soppa, men ännu mer på bruket av vassare kamaxlar än standard.
Här hjälper det inte att byta munstycken och/eller primärnålar.
I dessa fall MÅSTE förgasarens tomgång/lågfartskrets kalibreras om.
1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org/

Re: Förgasarfotspackning

15
Går bra på tomgång men tvekar vid snabb gaspådrag sen kommer den som ett skott .. undrar om vacum portarna en bak höger sida ? Har kopplat in fördelaren fram v sida förarsidan vad är den större porten till som sitter högre upp på höger sida om bränsle intaget