Jag hittar inte källan så du får ta det för vad det är. Sökte lite och hittade nån som påstod att standard fläkten var på 4000 cfm så 6000 nånstans är väl inte omöjligt för en HO. Ska leta mer.
610 hk behöver ju inte betyda mer värme. Har man bra flöde, kylare osv så jämnar det nog ut sig. Antar att du har aluminium toppar och insug vilket bidrar till att leda bort värmen ännu bättre?
Edit. Den mekaniska fläkten flyttar ju mer luft ju högre varv motorn har, därav det högre flödet. Detta styrs ju åxå av vad för thermoclutch du har standard eller super duty. En elfläkt kommer inte upp i lika högt flöde då dom oftast har ett konstant varvtal vilket kan vara fördelaktigt vi tomgångskörning och cruising. Vid högre fart finns ju fartvinden
Re: Tändning och kylning!
16
Senast redigerad av AndersF den 18 apr 2017 22:37, redigerad totalt 1 gånger.