Annons

Måste bara fråga Pontiac VS Cheva

1
hej

Jag måste bara fråga. Jag har en polare som alltid är på mig om att byta ut min Pontiac motor mot en Cheva motor. Är jävligt trött på att höra allt snack om hur bra en cheva motor är mm mm mm. Får höra allt från att de har dålig smörjning, dyra delar, svåra att trimma och att de är svaga i konstruktion. Chevan är så bra. den är billig och lätt att trimma och den....... Osv. Är det nån som vet den igentliga skillnaden så jag kan få tyst min Konsum polare. Eller har han rätt?.
Annons

JISSES!

2
Stoppa i en chevamotor i en Pontiac.....är väl ungefär som att tvinga ner en volvomotor i en BMW! :shock:
Fråga din polare om han hört talas om någon som bytt ut motorn i sin BMW 525 eller dyl. mot en "lätt-trimmad" B21 med dubbla weber 45:or, planad topp och ett "heavy-berta" avgassystem? :x
Man har ju hört det resonemanget från chevafolk i evigheter..........men dom vet ju tyvärr inte ett skit vad dom snackar om! :roll:
Pontiacmotorer är inte skitmotorer med taskigt oljetryck.......felet sitter som alltid bakom ratten!! :wink:
Har åkt Pontiac sen 1978 och har inte skottat någon motor än!! Kan lova att jag aldrig varit feg med gasen heller! :twisted:

// Matti