Annons

Hjälp! Blinkersmekanism Catalina 1965

1
Hej!
Jag har kommit så långt i mitt sökande att blinkersmekanism på min Catalina 65a är defekt.
Då jag inte får blinkers och bromsljusen att funka på höger sida, funkar på vänster sida. Dom jag även har pratat med hänvisar mig till switshen på rattstången.
Är det någon här som vet om det är någon skillnad på en
blinkersmekanism från en lemans base 65a eller en Gto base 65a respektive en Bonneville 65a????? Någon av dessa borde ju kunna passa på min catalina 1965
Stort tack på förhand.
/Janne
Annons

Re: Hjälp! Blinkersmekanism Catalina 1965

5
holmenko skrev:Fast ratt, då är det sämre med delar. Själv fick jag laga min egen med lim, lödning å diverse Mac Ivor knep. Såg för ett tag sedan en annons på blocket där det såldes turnsignalswitch till fast ratt. 65 66 tror det var Sundsvall. Hoppas du hittar ngt. Mvh holmen.
Hej!
Jag tackar för för din info, och provar kolla vidare.
Har hittat på Dahlhems men den ena sorten va till tilltratt och den andra ser ut till att vara till fast ratt, får prova ringa dom imorgon.
Men oavsett så kommer jag att posta en länk om jag hittar någon här hemma eller i USA. Så kan det ju vara till hjälp åt någon annan med samma problem, så man slipper mixtra med den trasiga.
Mvh
Janne

Re: RE: Re: Hjälp! Blinkersmekanism Catalina 1965

8
Sunnyswe skrev:
Håkan S skrev:Är det tiltrattstång?
Hej Håkan!
Nej jag har fast rattstång.
Om det är samma som till Bonneville -66 är det näst intill omöjligt att hitta nya..
Vet en gubbe i USA som har en NOS liggande på hyllan, $275 ville han ha för den sist jag mailade med honom.

Jag hade tur och fick tag på en begagnad i riktigt bra skick istället då jag tyckte den var lite dyr.

Säg till om du vill ha hans kontaktuppgifter.

Mvh