Kan jag få taskig laddning pga byte av bakaxel från 3.55 till 2.56? Bilen varvar ju ingenting i 60-70km/t,känns som tomgång.
Inte så länge sen jag bytte lager och kol i generatorn.Minuskabel är GROV samt värmeskydd till startmotorn.Låter man bilen stå en stund startar den direkt.Hade INGA problem med gamla axeln.
Annons
Re: Taskig laddning pga bakaxelbyte?
2Hej Peje, att den laddar sämre pga byte av utväxling tror jag inte på. Lutar nog åt ett startmotorbyte. Den blir för het så den fältar, får den kallna en stund så går den ok igen. Bytte min ifjol, tog bort headersen i våras så hos mej ska det funka i många år.
Tror starten kostade ca.1000 kr hos Hansen. Har du tur kan det räcka med en rengöring och nytt fett./Anders
Tror starten kostade ca.1000 kr hos Hansen. Har du tur kan det räcka med en rengöring och nytt fett./Anders
Re: Taskig laddning pga bakaxelbyte?
3Låter logiskt.9 fall av 10 startar den direkt men ibland får den tuppjuck.Kan man montera en vev fram som på T-Fordar?
Re: Taskig laddning pga bakaxelbyte?
5Peje, sätt dit en modern ministart och spar orginalarn. Inget är ju förstört och ministarter funkar kanon.
Re: Taskig laddning pga bakaxelbyte?
6x2!Tibban skrev:Peje, sätt dit en modern ministart och spar orginalarn. Inget är ju förstört och ministarter funkar kanon.
1960 Bonneville 2dr - 389 303HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP
Re: Taskig laddning pga bakaxelbyte?
7Om jag har originalstartern,den går inte att renovera då?? Är inte ministarter för Chevafolk?
Re: Taskig laddning pga bakaxelbyte?
8Jo, och startvevar är för FordfolkPeje skrev:Om jag har originalstartern,den går inte att renovera då?? Är inte ministarter för Chevafolk?
Kom på att du inte har headers så det kanske räcker att renovera originalstarten?
1960 Bonneville 2dr - 389 303HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP