Hej
Är det någon som har ett bra tips på hur man höjer bilen några centimeter i fram ?
Har en Pontiac Lemans Sportcoupe- 73 med headers. Skulle behöva höja lite så headers ej ligger så närma gatan
Tack på förhand
Annons
Re: Höja framvagnen
2Du måste ju ändå in och grotta i framvagnen så du kan lika gärna köpa nya fjädrar för att återställa originalhöjden.
Men om det inte är en 100% race-bil så skulle ju jag byta till grenrör, antingen standard eller ramair. Listan med fördelar är lång.....
Men om det inte är en 100% race-bil så skulle ju jag byta till grenrör, antingen standard eller ramair. Listan med fördelar är lång.....
3Oj
Jag bytte fjädrarna fram 2013 och satte även dit nya ställbara stötdämpare
Jag vill nog behålla mina headers.
Har du något annat tips?
Jag bytte fjädrarna fram 2013 och satte även dit nya ställbara stötdämpare
Jag vill nog behålla mina headers.
Har du något annat tips?
4Kollade lite snabbt i katalogen och det finns minst 10 st olika fjädrar för olika applikationer för 1973 LeMans.
Om du nu inte har den allra starkaste/högsta fjädern så finns säkert en som passar och håller bilen högre?
Om du nu inte har den allra starkaste/högsta fjädern så finns säkert en som passar och håller bilen högre?
5köp fjädrar till chevelle med bigblock och ac så blir den nog terränggående...
pontiac lemans alltrack

pontiac lemans alltrack
7Nej, i.a.f. inte på ett seriöst sätt.AndersF skrev:Finns det inte gummiringar att lägga i fjädersätet?
8Hej
Tack för tipsen
Tror jag går på linjen med att byta till hårdare fjädrar.
Har hittat fjädrar som är kraftigare än mina
Tack för tipsen
Tror jag går på linjen med att byta till hårdare fjädrar.
Har hittat fjädrar som är kraftigare än mina