Känns ju jätteknepigt att det kan hända tex en bil som sålts ny i Sverige el funnits här sedan 70-90 talet?
Hela min poäng är att saknar den nr el det sitter uppepå ramskenan så lär det ju vara omöjligt att se, likaså om bilen rostat lite fått undereds massa etc.
Här var det tydligen vanligt med part nr tror man använde sig av flera ramtillverkare? Min bil är svensksåld och är inte i speciellt dåligt skick utan riktigt fin men ramen har ju sina spår av ytrost och underreds massa skit mm tror inte nån kan hitta part nr el vin på min ram? Nu är ju min ram 65 men rätt säker på att det finns 69- ramar som ser lika ut som min.
Hur man ska kunna se det eventuella vin nr på ovansidan utan att lyfta av kaross el kapa verkar otroligt om det nu finns el syns? Kan ju tydligen lika gärna vara på längsgående skenans ovansida också vad jag fattat även om den bakre placeringen är vanligare? Man får ju inte ens in handen mellan tank o ramskena och ännu tajatre mot golvet.
Hela min poäng är ju att det känns helt sjukt att man kan tvingas till en massa kostsamma åtgärder för att bevisa att bilen och ram/subframe hör ihop fast den funnits i Sverige i 40-50 år och aldrig varit isär. Om nu inte ramen hade vin numret och det aldrig stämplades in vid Svensk införsel som ny el senare blir det ju svårt att hitta nått och vem säger att inte reglerna ändras att gälla äldre än 69?