Annons

389 -60

1
Nu har jag ev kommit över en 389 från -60 som kommer från en bonneville, är det något att peta ner i min Firebird -76 eller gör man bort sig då?
Har inte motorkoden ännu så vet ej exakt vad det är för spis men kanske är något att bygga vidare på ist för min tokslöa 350 som sitter i idag.
Annons

Re: 389 -60

4
6X-topparna på din 350 flödar betydligt bättre än "småventilstopparna" på en -60 389. Förutom startmotorfäste i lådan så saknas bulthålen i blocket till motorkuddarna från din Firebird.
1960 Bonneville 2dr - 389 303HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP

Re: 389 -60

9
Nä jag har fått lite tips här om min 350.
389:an var billig och tänkte att man kunde har den bredvid och byggt på under sommaren men nu blir det att bygga på 350:in nästa vinter om inget annat dyker upp dvs.

Re: 389 -60

10
Blev inspererad av en annan tråd så jag tänkte också slå ihop en 350 av delar jag redan har. Kommer använda ett par 7K3-toppar som ger sämre komp än dina 6X, dock planade .080 för att få ca 8.5:1 (dina räcker att planna .060 för samma komp). Hittade ett lämpligt rebuildkit på ebay till vettig peng: http://m.ebay.com/itm/200271376642?_mwBanner=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Kammen i det kittet ligger på 204/214 vid .050 i lyft och borde passa en 350 bra. Använd ett org.insug eller ett Performer toppad med en Q-jet. Med allt injusterat (+ev. lite lätt portning av toppar och med headers) borde en sån motor hamna på +300hp. Om du vill ha mer effekt går det ju alltid bygga en 383-stroker, 462hp med järntoppar ;) http://www.hotrod.com/how-to/engine/hpp ... ine-build/" onclick="window.open(this.href);return false;
1960 Bonneville 2dr - 389 303HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP