Annons
Annons

Re: 1964 Catalina Cab Trim Tag

3
Hej ! Bilen har en Roto Hydramatic 10 låda ,Body Platen och bild på delar av inredningen finns på usabil.nu. Har en fråga där om någon kan tolka vad bilen blev utrustad med från fabrik ,men inte engång "Fixarn" har något svar. Jag har Googlat och sett
motsvarande inredning en eller två gånger på alla sök !
Lasse Gehrman

4
Hej Lasse! Jag har lagt ut frågan på Performance Years forum.Detta är vad jag har fått fram hitills:

Trim 85-B: Black with Bucket Seats
Paint N-1: Sunfire Red with Ivory White Top
Date 10D: 4th week of October

ACC: 1W= Tinted Windshield
2M=?
4E=?
4F= Remote outside Mirror?
5W= Custom Seat Belts with retractors

Väntar på svar om någon annan vet i Staterna.Absolut bästa sättet är att skicka efter PHS(Pontiac Historic Services).

5
Vilka duktiga killar det finns här på forumet som har kunskap som inte jag har och delar med sej av både den och egen tid för att leta info åt mej. I går kväll hämtade jag den nyrenoverade ej monterade motorn så nu läggs tiden i garaget i stället för framför datorn, sen ska hela drivlinan monteras i den färdiga ramen och karossen på plats, sen blir det lite lugnare tempo, tar tacksamt emot resten av infon på "tagen" om det går att få fram !
Tack alla !
Lasse

8
Hej ! På min 64-catalinacab stämmer ej dom koderna på bodyplaten.
mina ACC koder lyder: C13,Y85 inget mer, men på buildsheeten som jag hittade bakom bakre arnstödet så har dom uppräknade exemplen ovan helt andra koder, T,ex.
Tonad framruta:A02
Front seat belt Retr: A49
Remote/cont mirror:D33
Det kan ju kanske vara så att C13 + Y85 är tillbehörspaket då det enl buildsheeten finns 26 olika tillbehör uppradade men alla dom ryms knappast på bodyplaten. Kan tillägga att min bil var helt orörd när jag köpte den i somras så det är med största sannolikhet att uppgifterna på buildsheeten stämmer. Finns det nåt intresse så kan jag rada upp alla koderna från den här.