Annons

startproblem

1
Har en Firebird v6 -93 som jag har nytt batteri och generator i,har fullt laddat batteri,men det händer inget när man vrider på startnyckeln.Jag körde med bilen flera dagar utan problem,efter att den stått ett tag,men nu får jag bara upp instrumentbelysning och soppapumpen fyller upp,men inte ett klick till startmotorn.Är det någon här som haft samma problem ? Var sitter startrelät ?
Tacksam för svar
Annons

Re: startproblem

4
Hejsan, kanske är fel ute med det låter som att selenoiden i startmotorn inte drar alls? Kanske skall du testa att direkt koppla och kolla så att startmotorn inte har gått sönder? Som föregående skriver får du just detta problem om växelväljaren inte står i P eller N.

Om det hjälper att dra kryckan fram och tillbaka ett par gånger så får du söka efter glapp eventuellt feljusterad neutralswitch.

Lycka till :)

Re: startproblem

6
stugan skrev:Hade liknande problem brytaren på vxl-föraren kan ha säckat, ryck några gånger fram tebax o prova. Tror problemet sitter där..
Har ryckt vävelväljaren ett flertal gånger,utan någon skillnad. Solenoiden drar inte alls,inte ett klick ens,ska kolla själva startmotorn.

Re: startproblem

7
Detta låter som ett riktigt långskott men värt att prova då jag själv har liksom du varit hundra på batteriet men Ström(Amp) o Spänning(Volt) är lika med äpplen o päron. Så har du det lätt parkerat för detta så prova med start kablar innan du river för mycket värt ett försök ialfl...