Annons
Annons

Re: Vad händer med Era kärror i vår?

3
Jadu. Sätta upp bakaxeln, montera Växellåda inklusive turbin och allt därtill. Måla om fälgar måla bilen mattsvart så diverse lagningar och bättringsfärg göms innan det blir någon riktig lack.
Om man hinner :P

och som brinnfågeln här nere säger så lär jag nog också ta och limma om rutorna :P
// Niklas
Senast redigerad av gto66 den 20 feb 2014 07:21, redigerad totalt 1 gånger.
GTO66

Re: Vad händer med Era kärror i vår?

6
Måla upp torpedvägg, ramben, frontplåt och framvagnsdelar. Limma om fram och bakruta. Byta alla bussningar i framvagn, montera nya stötdämpare samt renovera styrväxel. Montera Hi-jackers bak. Rikta upp och grunda (mattsvart) framskärmar, huv och dörrar samt montera bättre beg. stötfångare fram. Montera i nya motorn plus montera allt annat. Hoppas bli klar till Powermeet... Rikta upp resten av karossen, lack, montera nya inredningen och montera diffen i bakaxeln sparar jag till nästa vinter :mrgreen:
1960 Bonneville 2dr - 389 303HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP

Re: Vad händer med Era kärror i vår?

12
Kommer du använda både oljekylaren i kylaren OCH en extern kylare?
JAG skulle inte göra så.
Kommer ta längre tid för lådan att nå arbetstemperatur med onödigt slitage som följd.
håll dig till orginalkylaren ELLER den externa i sånt fall (helst orginallösningen, om du inte har toktrimmat förstås)
/
Andreas

Re: Vad händer med Era kärror i vår?

14
Hur mycket kylning som behövs avgörs ju av hur mycket värme lådan genererar (stallspeed, slir o belastning ;) ) Om du väljer att använda dubbla kyl så bör oljan gå till extrakylet först och sedan genom orginalet, dvs samma som bilar med towing package som ibland har extra transmissionskyl från fabrik.
På det sättet får du ju både upp oljetempen vid uppstart och extra kylning om du behöver det.

Re: Vad händer med Era kärror i vår?

15
Då org.kyl inte va inkopplat tidigare blir d ingen kylning vid köbildning (cruising) . Vet inte om bilen kört mkt cruising å d kan va orsaken till brända lameller eller hårt gasande med tung bil?? Nu tänkte jag att köra båda å på så sätt få kylning oavsett hård cruising å landsväg?
Men om det kyler för mkt så e d inte så bra ju. Funderar på att sätta i en tempmätare i tråget då vet man ju läget. Men d borde ju räcka med org.kyl gjorde ju d när den byggdes, men var nog ingen västeråscruising på den tiden;-) .
Ska nog prova med orgkyl innan jag pillar med extra kylet då. Tack för inputen alla. Dyrt å va dum;-);-)