Att grejorna befinner sig vara färdiga för renovering efter 40-50-60 års bruk med mer eller mindre noggranna ägare, ofta 20-30 st. är ingen konstigt, snarare en regel!
Men när de väl fått en fackmannamässig service/renovering och ska användas måttligt av den som först brukar de nydonade grejorna finns ingen anledning att göra nå´t annat än vad fabriken gjorde.
Lådan utsätts knappast för nå´n större belastning vid cruising så du klarar dig därför bra med originallösningen.
Pontiac testade grejorna under förhållanden som du knappast kommer att använda bilen under, så du kan vara lugn.
"Ingenjörer gör saker av en orsak".
Annons
Re: Vad händer med Era kärror i vår?
17Hehe, Är sant det du säger, men man måste få lite input/ synpunkter så hjärnan får samla sig runt alla svar!;-)
Ska köra med org.kyl nu.
Tack!
Ska köra med org.kyl nu.
Tack!
Re: Vad händer med Era kärror i vår?
18Blir lite avundsjuk på er som "bara" ska byta olja eller byta musik i USB-minnet, så här ser min ut för tillfället
Får se om jag hinner få ut min Bonnie säsongen 2014...
1960 Bonneville 2dr - 389 303HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP
Re: Vad händer med Era kärror i vår?
19Då va lådan på plats igen, å provkörd på pallbockar;-) nu väntar "riktig" provkörning ute i d fria. Kylaren tryck kontrollerad å godkänd.
Måste säga att jag vart förvånad över att d va gott om plats för att få dit lådan själv med domkraft. Gick jättesmidigt;-)
Måste säga att jag vart förvånad över att d va gott om plats för att få dit lådan själv med domkraft. Gick jättesmidigt;-)