Annons

Re: Pontiac GTO - 1966

91
damp ner en turbin i postlådan idag så nu börjar delarna hamna på plats, för att få upp lådan och den biten iaf skönt nog !

dock så blir det inget mycket mer inhandlat nu i veckan då dessa Skidåkare härjar överallt här på Orten. Bor ju i skididioternas förlovade kommun Mora ... bara å bita ihop å vänta på bättre mer körbarhetstider ;)

Tack för mig .

// Niklas
GTO66
Annons

Re: Pontiac GTO - 1966

92
var förbi garaget idag innan jobbet och brottades lite med växellådan, tunga saker att försöka få på plats själv, gick inte denna gång då tiden sprang iväg å jag fick lov att bege mig på jobb. men flexplattan sitter då där åtminstone :P hehe..

// Niklas
GTO66

Re: Pontiac GTO - 1966

93
Lyckades ragga upp en dräng idag så nu är lådan på plats. Delar till bakaxeln beställda. Kardan ska skickas iväg för att få rätt längd. Nu är det nog bara en yoke som fattas så är det nog startklart inom kort :) skönt nu när det börjar bli vårväder ute så man får ut på en tur eller fler.

Puss o kram, trevlig helg // Niklas
GTO66

Re: Pontiac GTO - 1966

94
Det händer inte så mycket i garaget för tillfället. väntar på grejor till bakaxeln :/
men jag ska väl åtminstone göra lådan startklar osv här framöver hade jag tänkt med att koppla in Quicksilver spaken och lite annat dyligt :)
och börja göra lite annat småpill här och där :)

// Mvh Niklas
GTO66

Re: Pontiac GTO - 1966

95
Fick ett samtal idag, så nu är grejorna till bakaxeln iaf nästan hemma så nu står det inte på försän den ska fixas till :)
sen fick jag en Yoke idag också. så ska väl mäta den där kardan och ordna till den.

rullar på sakta men säkert framöver :)

// Niklas
GTO66

Re: Pontiac GTO - 1966

104
Tänkte ta mig och uppdatera lite , ikväll blir bakaxeln ivägskickad till herrn som ska ta och sätta i nya delarna åt mig , han skulle ta sig tid till att göra det efter påsk nångång som jag förstod det, känns ju skönt att allt börjar hamna på sin plats, ska också ta och byta drivaxel lagerna så det blir nytt och fräscht så pass långt iaf, bromsar , bussningar o dyligt såg hyffsat nytt o bytt ut så det får gå ett tag till tänkte jag , skiter ju inte pengar direkt ..

allt för denna gång, uppdaterar när det händer något mer roligt :)

// Niklas
GTO66