Annons

Har ryssen invaderat?...

1
.... eller varför är det så tyst där ute i stugorna? Det är välde lite nya trådar här nu. Jag vet ju att folk pillar som galningar på sina bilar så ta med era gamla polaroidkameror
och börja fotografera vad ni håller på med i garagen. Vet ni inte hur man gör för att lägga upp bilder eller skapar nya trådar så säg till så hjälper jag er.

Själv sitter jag och väntar på rostrfia headers till min GTO -66:a som ligger på någon eka i Atlanten på väg hit. Lägger upp en tråd när dom kommer iaf.
Annons

Re: Har ryssen invaderat?...

3
här har det vart rätt stiltje på projekten hade hoppats på å få klart en av lådorna jag rivit isär men han som skulle svarva grejor till dem tar tid på sig så det kommer stå still tills jag fått dessa prylar med facit i hand hade det nog gått fortare att lämnat dem till en firma

om ingen här inne har möjlighet att svarva åt mig skicka ett pm isf för info

men men snålheten bedrar visheten ibland :roll:

blivit lite portning av toppar kommer en update i min tråd på detta när det är klart samt lite annat små plock som blivit fixat :)
Pontiac Tempest 2dr Coupe -68 350 cui ST 300
Gör aldrig nått likabra gör det bättre!
/Jimmy 0735043241

Re: Har ryssen invaderat?...

5
Dröjer minst 3 veckor till innan jag får tillbaka delarna från motorfirman, har iaf. startat med renovering av inredningen till Bonnevillen sålänge. Tänkte uppdatera min tråd när motorn ska plockas ihop. VinylKnaster, vad är spec. på din motor? Kam, toppar (Edelbrock/KRE?), etc.
1960 Bonneville 2dr - 389 303HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP

Re: Har ryssen invaderat?...

6
Burningbird skrev:VinylKnaster, vad är spec. på din motor? Kam, toppar (Edelbrock/KRE?), etc.
Kortfattat är det ett 400 block från 73strokat till 461:a med Eagle vev och stakar, Mahle kolvar, kauffman high port toppar, north wind insug och en ganska mild kam som ger 518hp och ca 790 i vrid toppat med en Holley 850 dp.
Alla motorjobb är gjorda som kan tänkas förutom magnafluxat då blocket bara gått 2000 mil innan.