Annons
Annons

Re: Diffbroms.

2
Du kommer inte att hitta dessa grejor till ett vettigt pris i Sverige, så det blir nog att beställa från summitracing eller ebay, beställa själv eller via en bulvan.

Exempelvis

http://www.summitracing.com/parts/yga-2 ... /year/1966" onclick="window.open(this.href);return false;

och

http://www.summitracing.com/parts/yga-24504/overview/" onclick="window.open(this.href);return false;
1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org/

Re: Diffbroms.

6
The Judge skrev:Du kommer inte att hitta dessa grejor till ett vettigt pris i Sverige, så det blir nog att beställa från summitracing eller ebay, beställa själv eller via en bulvan.

Exempelvis

http://www.summitracing.com/parts/yga-2 ... /year/1966" onclick="window.open(this.href);return false;

och

http://www.summitracing.com/parts/yga-24504/overview/" onclick="window.open(this.href);return false;
förstod nästan att det skulle bli svårt att få tag i hyffsade priser i sverige .
Håkan S skrev:Har du provat med Stigs Axel & Parts?
http://www.axleandparts.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Mvh
Håkan S
ska Kika in det å se vad man kan finna för roligt :)
The Judge skrev:
Micke-S skrev:Detta skulle kanske passa: http://www.blocket.se/varmland/NY_Lamel ... ?ca=21&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;

Diffbromsen passar, men 4.11:1 blir en plåga vid längre sträckor än till korvkiosken.
som Judge säger.
lite väl kraftig utväxling tänkte mig mer åt 3.70 hållet eventuellt :)

// Mizzy :geek:
GTO66

Re: Diffbroms.

7
Åker själv 3,55 och är på gränsen tycker jag.Går sällan över 80 km/t vid långkörning.Motorväg är en pina.Skulle vilja testa 3,08,är ju ändå en cab.
Som Judge säger 4,11 är kul ett tag sen lessnar man.Idealet vore en overdrive..

Re: Diffbroms.

8
Peje skrev:Åker själv 3,55 och är på gränsen tycker jag.Går sällan över 80 km/t vid långkörning.Motorväg är en pina.Skulle vilja testa 3,08,är ju ändå en cab.
Som Judge säger 4,11 är kul ett tag sen lessnar man.Idealet vore en overdrive..
är ganska inriktar på 3:73 å lamelldiff att sätta i klumpen faktiskt :) har fått "tips" om att det ska vara ganska bra att ha för gata.
en bekant som äger en Chevelle 67 med 3:73 i baken å inte tycker jag då att det är nån pina om man ska åka långt direkt :)

// Mizzy :geek:
GTO66

Re: Diffbroms.

10
The Judge skrev:Du måste lära dig att Pontiac V8 är byggda för vrid och Cheva V8 för varv.
Låt dina Cheva polare åka med 3.73 medan du kör ifrån dem med en 3.23 på halv gas och två tändkablar loss.
De kommer aldrig att fatta.......
ja jag har förstått av dina inlägg man ser lite överallt att pontiac ska inte varvas mer än vad behövligt för kraften finns där redan , så det är jag redan mycket införstådd i :)

men har kört med 3:23 nu och jag personligen känner att jag hade velat ha lite mer kräm från bakaxeln så att säga . 3.55 är nog lagomt mycket ändå. 3:73 är väl lite till överdrift trotsallt.

// Mizzy :geek:
GTO66