Söker en diffbroms (med roligare" utväxling än 3.23) med diff till en 10 bult axel.
Helst inga fantasipriser..
// Mizzy
Annons
Re: Diffbroms.
2Du kommer inte att hitta dessa grejor till ett vettigt pris i Sverige, så det blir nog att beställa från summitracing eller ebay, beställa själv eller via en bulvan.
Exempelvis
http://www.summitracing.com/parts/yga-2 ... /year/1966" onclick="window.open(this.href);return false;
och
http://www.summitracing.com/parts/yga-24504/overview/" onclick="window.open(this.href);return false;
Exempelvis
http://www.summitracing.com/parts/yga-2 ... /year/1966" onclick="window.open(this.href);return false;
och
http://www.summitracing.com/parts/yga-24504/overview/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Diffbroms.
3Har du provat med Stigs Axel & Parts?
http://www.axleandparts.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvh
Håkan S
http://www.axleandparts.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvh
Håkan S
1970 GTO, 370 hp, 3:90, TH400.
http://www.americano.se
http://www.americano.se
Re: Diffbroms.
4Detta skulle kanske passa: http://www.blocket.se/varmland/NY_Lamel ... ?ca=21&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Diffbroms.
5Micke-S skrev:Detta skulle kanske passa: http://www.blocket.se/varmland/NY_Lamel ... ?ca=21&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Diffbromsen passar, men 4.11:1 blir en plåga vid längre sträckor än till korvkiosken.
Re: Diffbroms.
6förstod nästan att det skulle bli svårt att få tag i hyffsade priser i sverige .The Judge skrev:Du kommer inte att hitta dessa grejor till ett vettigt pris i Sverige, så det blir nog att beställa från summitracing eller ebay, beställa själv eller via en bulvan.
Exempelvis
http://www.summitracing.com/parts/yga-2 ... /year/1966" onclick="window.open(this.href);return false;
och
http://www.summitracing.com/parts/yga-24504/overview/" onclick="window.open(this.href);return false;
ska Kika in det å se vad man kan finna för roligtHåkan S skrev:Har du provat med Stigs Axel & Parts?
http://www.axleandparts.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvh
Håkan S
som Judge säger.The Judge skrev:Micke-S skrev:Detta skulle kanske passa: http://www.blocket.se/varmland/NY_Lamel ... ?ca=21&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Diffbromsen passar, men 4.11:1 blir en plåga vid längre sträckor än till korvkiosken.
lite väl kraftig utväxling tänkte mig mer åt 3.70 hållet eventuellt
// Mizzy
GTO66
Re: Diffbroms.
7Åker själv 3,55 och är på gränsen tycker jag.Går sällan över 80 km/t vid långkörning.Motorväg är en pina.Skulle vilja testa 3,08,är ju ändå en cab.
Som Judge säger 4,11 är kul ett tag sen lessnar man.Idealet vore en overdrive..
Som Judge säger 4,11 är kul ett tag sen lessnar man.Idealet vore en overdrive..
Re: Diffbroms.
8är ganska inriktar på 3:73 å lamelldiff att sätta i klumpen faktiskt har fått "tips" om att det ska vara ganska bra att ha för gata.Peje skrev:Åker själv 3,55 och är på gränsen tycker jag.Går sällan över 80 km/t vid långkörning.Motorväg är en pina.Skulle vilja testa 3,08,är ju ändå en cab.
Som Judge säger 4,11 är kul ett tag sen lessnar man.Idealet vore en overdrive..
en bekant som äger en Chevelle 67 med 3:73 i baken å inte tycker jag då att det är nån pina om man ska åka långt direkt
// Mizzy
GTO66
Re: Diffbroms.
9Du måste lära dig att Pontiac V8 är byggda för vrid och Cheva V8 för varv.
Låt dina Cheva polare åka med 3.73 medan du kör ifrån dem med en 3.23 på halv gas och två tändkablar loss.
De kommer aldrig att fatta.......
Låt dina Cheva polare åka med 3.73 medan du kör ifrån dem med en 3.23 på halv gas och två tändkablar loss.
De kommer aldrig att fatta.......
Re: Diffbroms.
10ja jag har förstått av dina inlägg man ser lite överallt att pontiac ska inte varvas mer än vad behövligt för kraften finns där redan , så det är jag redan mycket införstådd iThe Judge skrev:Du måste lära dig att Pontiac V8 är byggda för vrid och Cheva V8 för varv.
Låt dina Cheva polare åka med 3.73 medan du kör ifrån dem med en 3.23 på halv gas och två tändkablar loss.
De kommer aldrig att fatta.......
men har kört med 3:23 nu och jag personligen känner att jag hade velat ha lite mer kräm från bakaxeln så att säga . 3.55 är nog lagomt mycket ändå. 3:73 är väl lite till överdrift trotsallt.
// Mizzy
GTO66
Re: Diffbroms.
11Struntar nog i att byta nån utväxling i denna axel. köper mig en komplett axel som är färdig istället för att renovera denna gamla axel och lägga på hyllan istället.
// Mizzy
// Mizzy
GTO66