Hej!
Är på jakt efter en vev till en Pontiac 455a
Min gamla har tyvärr gått ner sig bortom räddning
Med vänlig hälsning
Stefan Sjöberg
070 768 08 13
sjogras.marin@tele2.se
Bor i Stockholm
Annons
Re: Vevaxel
3Verken Persåkers eller Hansen Racing har några vevar
tror att min möglighet är att hitta något begagnat. Någon där ute som har?
MVH
Stefan
tror att min möglighet är att hitta något begagnat. Någon där ute som har?
MVH
Stefan
Re: Vevaxel
5Du har PM!sjögräs skrev:Verken Persåkers eller Hansen Racing har några vevar
tror att min möglighet är att hitta något begagnat. Någon där ute som har?
MVH
Stefan
Re: Vevaxel
6hej jag har en vevaxel som har skurit ska se om den går att slipa så hör jag av mig.mvh roger
Re: Vevaxel
7Hej och god fortsättning....
Min erfarenhet är att slipa en "gammal och kanske krokig" vevaxel, kostar nästan det samma som en ny från usa. Och en ny är ju alltid en ny...
Min erfarenhet är att slipa en "gammal och kanske krokig" vevaxel, kostar nästan det samma som en ny från usa. Och en ny är ju alltid en ny...
Re: Vevaxel
8Så här i efterhand så hade jag sparat pengar på att köpa ett komplett strokerkit till min 400 från Butler istället för att slipa/balansera originalveven och köpa nya kolvar och stakar löst.gto -69 skrev:Hej och god fortsättning....
Min erfarenhet är att slipa en "gammal och kanske krokig" vevaxel, kostar nästan det samma som en ny från usa. Och en ny är ju alltid en ny...
Slipning/balansering originalvev: 2200kr/3000kr = 5200kr
Kolvar + ringar: 3400kr + Montering kolvbult i stakar 1000kr = 4400kr
Ram + vevlager 1200kr
H-profilstakar: 3000kr
Totalt: 13800kr utan frakt.
Butler 455 strokerkit med ny vev, KB-Icon kolvar med ringar, H-profilstakar, vev/ramlager, balanserat och klart = 11200kr utan frakt. Så även med 1000kr extra i frakt för veven hade jag sparat pengar på att bygga en 455 stroker istället för en 400 med originalvev. "Just my 2cents"
1960 Bonneville 2dr - 389 303HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP