Annons

Pontiac Träff 2013?

1
Hej,

Var på Power Meet igår och fick inspiration till att forska på vilken Pontiac är min favorit och sedan ta hem den från USA till Sverige då jag bor här. Helt underbart o se så många olika sorter av Pontiac! Hittade till en länk som nämner " All Pontiac Day" och vore kul o veta var och när så jag inte missar!!! Sommaren är kort men som det ser ut med sol och värme så hoppas på att se några snygga bilar på nära hål!

Någon som har länks med 2013 träffar?

Christina_76 USA
Annons

Re: Pontiac Träff 2013?

2
Hej! "All Pontiac Day" arrangerades vid Wenngarns Slott/Cafè Dammstugan fram t.o.m 2012.Det var Lennart Pettersson och Jill Ädel som var drivande.Hur det blir framöver vet jag inte.Lennart är ju race intresserad och det har varit en träff vid Tierp Arena.Rena Pontiac träffar fr 64-72 är annars mycket ovanliga och träffen vid Wenngarn var mycket välbesökt,200-250 bilar.Se annars på http://www.wheelsmagazine.se" onclick="window.open(this.href);return false; och gå till Kalendern.Där finns dom flesta träffarna i Sverige.

Re: Pontiac Träff 2013?

4
Att arrangera en träff är en stor logistik.Avtal med markägare,fixa aktiviteter,mat,etc,etc.Många vill åka och vara med men få vill jobba för en träff.Synd, för den sociala kontakten går till slut förlorad.Plus att det numera finns mycket träffar i landet,folk har kanske blivit mätta?

Re: Pontiac Träff 2013?

5
Tror inte folk blir mätta, varför annars kör man en gammal ´klassisk bil, "för sig själv" nja, men kan vara lite roligt om man ansluter sig till befintliga träffar som arrangeras redan av större aktörer. Jag hoppas på att samla med liksinnande Pontiac entusiast i Europa så man kan se utanför gränser om Sverige är för tråkigt för många.

Men hoppas på lite mer inspiration innan jag köper min bil. Annars känns det som detta forum blir inte rätt heller.

Mvh
Christina

Re: Pontiac Träff 2013?

7
Haft själv 1980 Trans AM i USA. Den bilen saknar jag men är öppen för GTO, Le Mans. Gillar de sportiga typer och denna gång kanske en cabriolet. Gillar friheten o välja sol och stjärna. Kollade lite in på Chieftan och de är väldigt snygga i formen. Men som sagt jag vill leta runt på faktiskta modeller som jag se framför mig innan jag bestämmer mig vilken jag ska satsa på. Mycket dyrare o köra en sån bil här än när jag var i USA. Då kostade bensin 99 c per gallon. Nu kostar det över $3,50 per gallon och i Sverige är det galet med priser. Vad har du själv för Pontiac?

Re: Pontiac Träff 2013?

8
1969 GTO Convertible. Haft den i 16 år. 23 ägare i Sverige sedan 1975 och hela drivlinan är fortfarande "matching numbers".Byggd i Juni 1969 och levererad till "Johnny Johnson Pontiac" i Philadelphia,byggnaden finns kvar.Det är plåt och en seriös lack kvar men det får vänta då det är jättedyrt.