Annons

Le Mans cab -72

1
Har hängt lite på forumet nu och tänkte det är dags att lägga upp en tråd på min bil som jag skaffade förra sommaren.
Har väl inte så jätte stora planer i dagsläget men har hunnit med lite saker senaste månaderna som jag bestämde redannär jag köpte bilen.
Tänkte fylla på här lite eftersom.

Här kommer en bild på bilen sålänge
Bild
Pontiac Le Mans Cab -72
Annons

Re: Le Mans cab -72

4
Börjar med en före och efter bild på motorn. Har sökt ganska länge efter en större motor än den 350 som satt original, eller åtminstone en tidigare årsmodell med mer HK men varit svårt att hittat nåt (Till hyffsat rimligt pris)
Fick iaf tag på en nyrenoverad 67:as 326:a , köpte den mest för att säsongen började närma sig och den vart riktigt billig.

Före:
Bild
Efter:
Bild

Kan lägga upp nån till bild då allt är på plats, kan inte riktigt bestämma om jag ska ha original luftrenaren eller om jag ska leta nån annan.
Pontiac Le Mans Cab -72

Re: Le Mans cab -72

5
Christian skrev:Kan lägga upp nån till bild då allt är på plats, kan inte riktigt bestämma om jag ska ha original luftrenaren eller om jag ska leta nån annan.
Enkelt svar anser jag.......orginal alla gånger.
Den funkar som avsett, passar under huven utan problem och ärligt talat, hur mycket kikar du under huven egentligen.
/
Andreas

Re: Le Mans cab -72

6
en orginal i fint skick är ju aldrig fel men de brukar ju fått varit med om en del (iaf många av dem jag sett) buliga rostiga osv

annars finns de fina blanka saker att stoppa dit som funkar med orginalfiltret att tänka på är dock att dessa blanka fina renarna sällan har urtag för oljeröret från ventilkåpan samt ingen förvärmning vilket kan göra att bilen chokar onödigt mycket och tidigt och sent på säsongen när det börjar bli kallt ute så kan choken hoppa i och ur lite som den vill eftersom den drar i sig massa kall luft

men på sommaren funkar dessa bra kör själv med en bling bling renare och har haft det på en hel del bilar då de används mest mitt på sommarn

men allt handlar om vad man själv fördrar och vilka små bekymmer man anser sig kunna acceptera
Pontiac Tempest 2dr Coupe -68 350 cui ST 300
Gör aldrig nått likabra gör det bättre!
/Jimmy 0735043241

Re: Le Mans cab -72

10
Christian skrev:Har hängt lite på forumet nu och tänkte det är dags att lägga upp en tråd på min bil som jag skaffade förra sommaren.
Har väl inte så jätte stora planer i dagsläget men har hunnit med lite saker senaste månaderna som jag bestämde redannär jag köpte bilen.
Tänkte fylla på här lite eftersom.

Här kommer en bild på bilen sålänge
Bild


Ser snyggt ut. Är den här bilen ommålad?
http://www.finza.se/lana-pengar/

Re: Le Mans cab -72

11
Christian skrev:Nu har man fått nya cabben monterad !!! :)
Återkommer med lite bilder...
Väcker liv i min gamla tråd, hade nästan glömt bort detta forum :oops:
Har inte några bra bilder direkt men provar lägger in några:
Bild
Bild
Bild
Pontiac Le Mans Cab -72

Re: Le Mans cab -72

12
lemans71 skrev:Hej! Var fick du cabben monterad någonstans?, jag har lika bil men en 71:a och planerar cabbyte inom ett par år.

Motorn blev fin men var har du innerskärmarna?
Mvh Håkan
Hej, det är en kille som kör eget som fixade min cab, han köpte prylarna som behövdes och monterade :)
Han tog hem från USA så blev nog lite billigare iaf.

Innerskärmarna saknades när jag köpte bilen, nu har jag fått tag på bättre begagnat och hunnit gjort iordning ena och monterat den.
Pontiac Le Mans Cab -72

Re: Le Mans cab -72

14
Kommer byta ventilkåpor då dom kromade som sitter där nu läcker, ger upp efter 2 försök att få det tätt.

Här kommer en bild på dom som jag plockat av från gamla motorn efter att ha snyggat till dom lite. (Hoppas jag får dessa tät nu bara, riktat till dom vid hålen iaf)
Bild
Pontiac Le Mans Cab -72