Annons
Annons

Re: För breda däck?

18
sånt är riktigt trist

men det går väl kanske som någon sa här att fräsa av lite på baksidan av fälgen så de kommer in lite längre om det bara handlar om några mm

nästa alternativ är väl att korta bakaxeln men det känns lite väl omständigt
Pontiac Tempest 2dr Coupe -68 350 cui ST 300
Gör aldrig nått likabra gör det bättre!
/Jimmy 0735043241

Re: För breda däck?

19
jimmy 77 skrev:sånt är riktigt trist

men det går väl kanske som någon sa här att fräsa av lite på baksidan av fälgen så de kommer in lite längre om det bara handlar om några mm

nästa alternativ är väl att korta bakaxeln men det känns lite väl omständigt

Jag har bokat tid nästa vecka på svarvning av fälg så detta skall nog bli bra. Ibland så behöver man bara lite uppmuntran med.

Re: För breda däck?

20
Det finns inget som går smärtfritt när det gäller sånahär bilar om man ska uppgradera. Oftast (lr nästan alltid) tar leveranserna dubbla tiden och sen fattas något alt har man missförstått vad som ingår.
Jag väntade 7månader på fälgar från summit innan jag tröttnade fullständigt som inte lyckades få in dom, sen tog de bara tre till på nästa ställe.

Håkan är den som skött sig bäst hittills så dig vill jag räkna bort!

Re: För breda däck?

24
Nån som vet vad man ska ha för ET på fälgarna till denna bil med dom däckmåtten jag har.? Vad rekomenderas? Har hamnat lite i dödläge där jag köpte fälgarna så jag tvivlar på att jag får nya så jag får väl handla nya istället och man vill liksom få fel fälgar igen.

Re: För breda däck?

25
Jag bumpar tråden och frågar igen:

Har fått svar om där jag köpte fälgarna och han hade 2 liggandes på lagret som jag kunde få köpa men jag undrar vad detta är för ET:

8x17 med backspace 4,75 “


Jag är ju helt novis på detta(detta med)

Får dessa plats? Och hur mäter man isf detta?

Re: För breda däck?

29
Du skrev ju att du hade mycket plats inått så då borde du ju flytta dom typ 2 cm om det räcker? Man vill ju ha dom långt ut fast inte så det tar i!?
Om det är samma företag så borde du nästan kunna lämna tillbaka och ge nån krona imellan om dom fortfarande är i nyskick alt få testa som förra skrev!