Annons

För breda däck?

1
Hej, Har en kanske dum fråga såhär i efterhand när man köpt grejorna.

Köpte mig lite bredare däck till min Lemans 67. Dock när man sätter sig bak så tar däcken i innerskärmkanten. Är detta ngt som folk råkat ut för och hur är lättast för ett tekniskt miffo som mig att fixa detta?

MVH

Lars
Annons

Re: För breda däck?

4
har du provat med spacerplattor? biltema har en enkel modell som flyttar hjulet utåt 3 mm tror jag
det är billigare än nya däck iaf

ser bra ut :)
Pontiac Tempest 2dr Coupe -68 350 cui ST 300
Gör aldrig nått likabra gör det bättre!
/Jimmy 0735043241

Re: För breda däck?

7
Är ju lite trist att åka själv. Men en jänkekunnig polare ska komma upp i helgen. Jag fick sätta på dom gamla däcken igen. Inget fel med dom men blev lite sämre helt plötsligt.

I värsta fall så säljer jag 255:orna och köper 245:or och tar på mig dumstruten.

Re: För breda däck?

13
Vet inte var du bor men ta av däcken och lämna dom till en firma med svarvar och fräsar. Dom fixar det mot lite fickpengar.. Jag hade valt så breda som möjligt för 255 är inte tokbrett på så stor bil. Hör av dig via pm om du bor i Småland. Mvh

Re: För breda däck?

15
Skulle väl tro att egentligen inget är omöjligt och att detta är ett egentligen litet problem som går att fixa på ett lätt sätt, om man kan det vill säga.

Bara att man blev så besviken när man tyckte bilen blev helrätt och så funkar det inte.

Men jag tackar för berömmet och tipsen. Sånt uppskattas!