Sida 1 av 1

Åtdragningsmoment insug

Postat: 11 feb 2013 22:30
av Bonny
Hej, hur hårt törs man dra ett edelbrock performer insug?
Ska jag använda eller undvika packningssilikon på insugspackningarna?
Hur gör ni....

Re: Åtdragningsmoment insug

Postat: 11 feb 2013 22:33
av -61 Bonneville
Lite silikon runt vattankanalerna brukar jag alltid ta, om det behövs eller inte låter jag va osagt..... :)

Re: Åtdragningsmoment insug

Postat: 11 feb 2013 22:40
av Håkan S
Bonny skrev:Hej, hur hårt törs man dra ett edelbrock performer insug?
Ska jag använda eller undvika packningssilikon på insugspackningarna?
Hur gör ni....
Skulle dra detta insug med samma moment som ett RA IV insug som oxså är gjort i aluminium.
Har aldrig någonsin använt silikon på insugspackningar och kommer aldrig heller göra det!
Hoppas det svarar på din frågan!

Mvh
Håkan S