Annons
Annons

Re: Instrumens bonneville 65

3
Hejsan!

Är inte riktigt med på vad du menar för pil? Har du automat låda med växelväljare på rattstången?

Om så är fallet: På min bonneville 67:a så sitter den "pilen" monterad direkt på "rattstångspaketet". Den kommer man lättast åt om man tar bort plastkåpan som sitter under ratten och täcker rattstången.

Men som föregående skrivare säger så finns det säkert beskrivet i handboken var den sitter :) Lycka till :)
Reserverar mig för att jag kan ha helt fel vad gäller detta, väldigt ny inom just Amerikanska bilar!

Re: Instrumens bonneville 65

4
Det är en automat med rattväxel. det jag menar är den lilla röda pilen som sitter inne i instrumentet. den är ihop länkad med växelspaken med en ståltråd typ. Pilen inne i instrumentet har losnat och tänkte försöka få tillbaka den på sin plats igen.

Re: Instrumens bonneville 65

5
Okej! Då kan jag tyvärr inte hjälpa dig mera. På 67:an är den pilen gjord som ett stycke som sitter monterad direkt på en del rattstången. Det enda som kan fela där är att skruven som sätter fast stycket kan lossna. Därmed kan pilen ramla ner eller bli förskjuten.

Men kolla Service Manualen, kanske kan hela rattstången kan vara beskriven hur det hänger ihop? Det är iaf mycket fint beskrivet för 67:an.

Lycka till :)

Re: Instrumens bonneville 65

9
Martinf: det går att böja/kröcka "ståltråden" som sitter mellan instrumentet och stången lite för att få den att hänga med bättre.

Jag har dessvärre inte lyckats få tillbaka pilen på sin plats i instrumentet utan funderar på att göra som det brukan sitta på andra bilar, nämligen direkt på stången med en växeltavla.

Kreativiteten flödar för fullt inför säsongen nu :)