Annons

Efterlysning Tempest Safari -63

1
Ägde denna i början av 90 talet. Tyvärr tvungen att sälja då jag böt garage. Köptes från Kristinehamnstrakten mitten 80 tal. Såldes till en kille i Degerfors som skulle plocka transaxeln till sin 63 cab. Är bara nyfiken på om nån vet vad som hände med bilen......blev det bil igen eller skrotades den. Rykten säger att den stått utanför Karlskoga.
Bild
Bild
Annons

Re: Efterlysning Tempest Safari -63

4
Hej där Scalex.
Har luskat lite åt dig i ett annat forum och där kommit i kontakt med en kille som tror sig veta vilken bil det rör sig om och enligt hans utsago så skall den stå nånstans i Karlskogatrakten som du misstänkte. Han hade eventuellt lite delar som härrör från den bilen men vad det var för delar blev jag inte riktigt klok på.
Han hade hört nått om att motorn skulle bytas ut emot nått från Ford?!(Misstänker att han kanske köp loss motordelar ifrån den då och att det är dessa han har liggande).
Han hade även försökt köpa loss bilen för ca 3år sedan men fått ett rätt bestämt NEJ och att bilen på inga villkor var till salu.
Har du nått reggnummer på bilen så kanske man kan söka den vägen och få fatt i nuvarande ägaren?
Återkommer i ärendet om jag får nys om nått mer.
Mvh:Daniel
Shakespeare: Two Pontiac or not two Pontiac?