Annons
Annons

Re: GTO -69

318
Lite bättre bilder då bilen är tvättad och skinnad efter vaxning.

http://sdrv.ms/13jve84" onclick="window.open(this.href);return false;

http://sdrv.ms/1ca32cK" onclick="window.open(this.href);return false;

http://sdrv.ms/13WncSm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://sdrv.ms/13rTdyk" onclick="window.open(this.href);return false;

http://sdrv.ms/13rTgdt" onclick="window.open(this.href);return false;

Har precis beställt Hedderspackningar som tydligen ska fungera, Remflex, från Persåker.
Kanske jag äntligen kan bli kvitt mina läckande Hedders, men jag tror det först när jag INTE hör det.

http://catalog.remflex.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
/
Andreas

Re: GTO -69

319
Böt grenrörspackningarna idag, en svettig historia då jag INTE ville att mina nya, dyra packningar skulle gå av på mitten.

http://sdrv.ms/18N8Qoo" onclick="window.open(this.href);return false;

Tidigare puffade det från förarsidan lite här och lite där samt passagerarsidans mittenkanal.
Nu är det tyst på förarsidan och ett lätt tickande från passagerarsidans mittenport, då kan jag meddela att mittenporten har en rejäl glipa i överkant som är VÄLDIGT svår att täta.
/
Andreas

Re: GTO -69

322
Remflexpackningarna håller fortfarande tätt, tror att lill-läckan gett sig med.
Kanonpackning att använda om man kör med snik-hedders eller sönderfrätta orginalare.

Upplever fortfarande att bilen rycker vid lågfart, även lätt gasning har en tendens att gummisnodda.
Labbade lite med blandskruvarna och den bakom vent-röret och landade på 5 varv ut och nästan 3/4 varv på vent-skruven.
Med vent-skruven i botten hamnar bästa gång på 3 varv ut, verkar nästan som att den får för lite luft!?
Jag har .1" idle by-pass hål och .052" idle air bleed, eller är det här ett spökeri som jag ska strunta i p.g.a min glappa spjällaxel?
/
Andreas

Re: GTO -69

323
Kommer ihåg att du skrev i ett tidigare inlägg att du fick en polylock från Comp cams som inte var gängad hela vägen och att du fick en ny, skulle montera mina polylocks idag (Comp cams 4606, samma som dina) och en av mina saknade en stoppskruv istället! Har mailat Summit och bad dom skicka en ny men inte fått något svar än. Om dom inte skickar någon ny, skulle jag kunna få köpa stoppskruven av dig om du har den kvar? / Erik
1960 Bonneville 2dr - 389 303HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP

Re: GTO -69

325
Tyvärr Erik!
Jag hittar inte muttern, har ett svagt minne att den åkte i soporna efter jag fick den nya.......då åkte stoppskruven också.

Kan passa på med en liten update vad som är på G!
Förgasaren är ivägskickad till Kent, var inte helt nöjd med den så jag gav upp fighten.
En elpump (Carter P4594) beställd samt block-off plåt för gamla soppapumpen dessutom nya ventiltätningar som inte är lika j*#%iga att få på hoppas jag (vet att ett par gick sönder vid monteringen då jag fick använda en hylsa och klubba för att få på dom)
Dom här sitter på nu:
http://www.summitracing.com/dom/parts/c ... /overview/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dom här har jag beställt:
http://www.summitracing.com/parts/EDL-9725" onclick="window.open(this.href);return false;

Ska även beställa en ny tank med tillbehör.
/
Andreas

Re: GTO -69

326
Ok, tack för att du kolla! Summit har mailat tillbaka och det låter som dom kommer skicka en ny, har dock inte fått helt OK än. Kul att höra att rullar på med GTO'n, har varit lite tyst i garagetrådarna ett tag :)

Re: GTO -69

327
Då var vintermeket igång!
Då bilen rykte något fruktansvärt vid gaspådrag och vid motorbromsning har jag bytt ut ventiltätningarna som jag.......hrm......monterade felaktigt förra vintern!
Förgasaren är fixad av Kent och soppapumpen är borta, hålet pluggat då det blir elpump i sommar.
Fler intressanta upptäckter med bilen är att det satt soppapump med retur...........blir mer och mer sugen på att PHS:a bilen.
Bortsett från lite el som ska dras från batteriet är jag faktiskt färdig under huven för i år, måste vara rekord........3 dagar bara!
Tank, givare och allt för montering beställt, så nu ska tanken ner och pumpen monteras på lämpligt ställe.
I väntan på tanken blir det småfix, slutröret ska fixas så det inte tar i ramen hela tiden, stereo ska monteras, rutor justeras och den årliga servicen såklart..........sen är jag tamejfan klar för sommaren.
Känns nästan som jag fuskat någonstans, har aldrig haft smidig vinterfix någonsin.
/
Andreas

Re: GTO -69

328
Tanken demonterad, då visade det sig varför mätaren aldrig gick under 1/4 tank.........strumpan på givaren satt lite snett och hindrade givaren från att slå i botten!
Passade på att öppna bakaxeln för kontroll och oljebyte, då fick jag mina misstankar bekräftade.
Det sitter 3.55 utväxling och diffbroms, och det är ju bra!

http://sdrv.ms/1cyPeo4" onclick="window.open(this.href);return false;
http://sdrv.ms/1cyPjs1" onclick="window.open(this.href);return false;

Sen började jag med pumpen, trångt och jävligt var det att såga sig igenom bränsleledningen.....men trägen vinner!

http://sdrv.ms/1brEHAx" onclick="window.open(this.href);return false;

När allt var klart är jag inte helt säker på att det vart den bästa placeringen, pumpen representerar nu en av dom lägre punkterna på bilen.
Dessutom vart det en fin kringla av soppaslangen för att den inte skulle vecka sig.
Dom där trycka-på kontakterna som sitter undertill vet jag inte om jag kommer ha allt för mycket tillit till, kändes inte helt övertygande när jag pressade på jorden.

http://sdrv.ms/MfucVf" onclick="window.open(this.href);return false;

"bara" eldragningen kvar då!
Är det skadligt för förgasaren om pumpen går när bilen är avstängd?

Ett snik oljebyte vart det också = inget nytt filter, förra sommaren böt jag oljan 3 ggr p.g.a div. mekande, så filtret är inte gammalt alls.
Dessutom var oljan gyllenbrun.

Tjolahopp!
/
Andreas

Re: GTO -69

330
Jag har satt pumparna på mina GTO:er på främre skuff-"väggen", ovanför/bakom bakaxeln på passagerarsidan så att det blir lätt att koppla slangarna, ut-slangen går över bakaxeln. Det vinklade fästet hänger i vibrationsdämpare.
Jag skulle INTE vilja ha pumpen hängande under ramen (och det är inte nödvändigt heller).
1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org/