Tanken demonterad, då visade det sig varför mätaren aldrig gick under 1/4 tank.........strumpan på givaren satt lite snett och hindrade givaren från att slå i botten!
Passade på att öppna bakaxeln för kontroll och oljebyte, då fick jag mina misstankar bekräftade.
Det sitter 3.55 utväxling och diffbroms, och det är ju bra!
http://sdrv.ms/1cyPeo4" onclick="window.open(this.href);return false;
http://sdrv.ms/1cyPjs1" onclick="window.open(this.href);return false;
Sen började jag med pumpen, trångt och jävligt var det att såga sig igenom bränsleledningen.....men trägen vinner!
http://sdrv.ms/1brEHAx" onclick="window.open(this.href);return false;
När allt var klart är jag inte helt säker på att det vart den bästa placeringen, pumpen representerar nu en av dom lägre punkterna på bilen.
Dessutom vart det en fin kringla av soppaslangen för att den inte skulle vecka sig.
Dom där trycka-på kontakterna som sitter undertill vet jag inte om jag kommer ha allt för mycket tillit till, kändes inte helt övertygande när jag pressade på jorden.
http://sdrv.ms/MfucVf" onclick="window.open(this.href);return false;
"bara" eldragningen kvar då!
Är det skadligt för förgasaren om pumpen går när bilen är avstängd?
Ett snik oljebyte vart det också = inget nytt filter, förra sommaren böt jag oljan 3 ggr p.g.a div. mekande, så filtret är inte gammalt alls.
Dessutom var oljan gyllenbrun.
Tjolahopp!