Annons

Re: GTO -69

301
Tack!
Jo, jag ger mig inte i första taget........kosta vad det kosta vill!
Kammen är nollad som den ska vara.
068 är en kanon kam, ligger på 1.5-2 liter milen beroende på vad du har för utväxling.
/
Andreas
Annons

Re: GTO -69

302
man får säga vad man vill om q-jets men när de funka så funkar de kanon men om det strular så strular det rejält och även jag beundrar ditt tålamod och ihärdighet med att få det hela att funka :) själv hade jag nog gått tillbaka till mina kära holleys :lol:
Pontiac Tempest 2dr Coupe -68 350 cui ST 300
Gör aldrig nått likabra gör det bättre!
/Jimmy 0735043241

Re: GTO -69

304
Nu har jag bytt till #73 munstycken istället för #71:orna.
Jävlar att bilen vaknade till liv vid wot, det här var precis vad bilen behövde.
Köpte även #72 munstycken som jag har beredd utifall det skulle behövas.
Provade först med samma nålar (#43) för att inte ändra för mycket åt gången, kändes inte helt 100% vid stadskörning då jag anade ryckningar vid 50km/h
Har nu bytt till #45 nålar, blir det värre lär jag prova med #72 munstyckena, blir lite provkörning imorgon.
/
Andreas

Re: GTO -69

305
Ryckningar betyder att mängden blandning är otillräcklig från den krets som jobbar vid 50km/h, d.v.s. lågfartskretsen.
Prova att skruva ut tomgångsblandningsskruvarna, om du inte får sämre tomgång eller blir av med ryckningarna med mer än 5 varv ut så kan du prova att öppna tomgångskanalerna ett par tusendelar till.
1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org/

Re: GTO -69

307
En sak jag får skämmas över är att fördelarlocket satt löst efter min kamdrevs kontroll vilket innebär att jag provkört ett par ggr (även med wot) samt kört till en bilträff 2 mil bort och hem med ett löst lock :oops:
Hade 6 graders förtändning efter jag drog åt locket, så jag ökade till 9.
Inte helt nöjd med fuggen än!
Provade att öppna idle by-pass hålen (då jag insåg att mina stigarrör är öppnade till närmare .037" än .035") från .08" till .1" efter att jag läst denna (igen!) http://www.highperformancepontiac.com/t ... ewall.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bilen dom tunar är ju inte månvarv ifrån min, den har t.om manuell låda :)
Fick också varvtalshöjning när jag lossade en vakuumplugg från baksidan av fuggen.
efter den modifikationen vart det 3 1/2 varv på blandskruvarna istället för 2 1/4 som det var innan.
Med #72 munstycken och #45 nålar fick jag dom gyllene 50-60 varven vid tipp-in @ 2200rpm.
Har tyvärr inte hunnit provköra efter tipp-in testet, men på papper så verkar jag ha hittat rätt.......bara inte munstyckena ställer till det vid wot nu, i sånt fall måste jag köpa #47 nålar.
Och i ärlighetens namn börjar jag bli liiiiiite less på att tuna förgasare, men då jag är lite störd och MÅSTE ha en så bra inställd förgasare som möjligt för att njuta fullt ut vid åkturerna.
/
Andreas

Re: GTO -69

309
Nu är det ju så också att detta är första gången jag moddar tomgång/lågfarts-sidan, därför har det tagit lite extra tid.
Vore intressant att veta hur den skulle bete sig utan glappa spjällaxlar, misstänker att en del okontrollerad\ofiltrerad luft smiter emellan där.
Vad tar du för ett sånt jobb Kent?
/
Andreas

Re: GTO -69

311
ÄNTLIGEN!
Var ut på en provtur........rycker i lågfarten!
Provade att skruva ut tomgångsskruvarna 1 varv till 4 1/2 varv, då kunde jag även hämta 10-15 varv på tomgången med hjälp av 1/8 varv på luftskruven som ska ha ett bleck över sig.
Kanongång på tomgång lågfart och wot.....nu är jag nöjd :)
/
Andreas