Annons

Karusellröd Pontiac GTO -69:a "The Judge"-klonad.

1
Hej där i höstrusket allihopa.
Har varit rätt tyst från mig den senaste tiden men det har varit rätt mycket pga avsaknaden av bilen hela säsongen.
Bilen: En karusellröd Pontiac GTO -69:a med Svart Vinyltopp som är The Judge-klonad,400 rova från -70 under huven.
Flyttade från Gotland till Stockholm i Februari och bilen stod kvar i sin vinterförvaring hos min lillebror under tiden man
kom på plats i nya lyan.Åkte ner till Gotland den 13April(En Fredag :-( ) för att hämta hem bilen men oturen var framme
och motorn skar efter några km´s körning så bilen vart lämnad hos en välrenomerad verkstad på ön för motorrenovering.
Allt med avtal om att det fick ta sin tid bara kostanden hölls nere,hade ju precis köpt hus så börsen var inte så välfylld då.
Under resans gång med renoveringen så har en massa strul,konstigheter,problem och motgångar avlöst varandra och dagar
har blivitt veckor som har blivitt månader och allt har känts hopplöst och uppgivet större delen av tiden men som sagtvar
så har just förtroendet för verkstaden och ägaren gett en ny energi att se framåt och fortsätta hoppas på att återigen få
sätta sig bakom ratten på denna underbara landsvägspråm och bara åka ut å få nöta asfalt!
Så helt plötsligt i Lördags,efter exakt 5,5månads väntan,så ringde verkstadsägaren med det glädjande beskedet att bilen
var klar.=)
I glädjeruset så var det bara att börja styra upp och planera resan till Gotland för att hämta hem pärlan.
Så i går kväll klev man ombord på Gotlandsbåten och åkte ner till ön och efter en övernattning hos goda vänner så togs
den pirrande promenaden ner till verkstaden och tillfredställelsen kändes ända in i ryggraden då jag äntligen fick sätta mig
bakom ratten och vrida om nyckeln och höra rovan spinna igång så gott.Lite så där rått å gott som bara en 400:a kan!=)
Har vart en lång och tråkig men lärorik resa tyvärr rätt kostsam.Notan slöt på 35 000kr med alla delar och arbetskostnad.
Men det viktigaste är icke att förglömma,nu funkar bilen och nu gäller det att ta tillvara alla dem fina dagarna som återstår
innan vinter å slask och salt tar över och bilen får vila och njuta i garaget av en massa pust och fej under Vintern.
Är nu i behov av lite delar,prylar för att fortsätta förädla bilen under vinterns mörkare å kallare period.
Det jag är på jakt efter är:
The Judge varvräknare,en sån som sitter i huven.Den som sitter där nu var felkopplad och har gett upp.Den är med belysning.
Den plastkanal/plaströr som sitter innanför Vänster luftutblås i instrumentpanelen.
Eventuellt en annan inredningsfläkt då min för ett jäkla liv när man kör den,kanske går att smörja befintlig?
Mittkonsoll,Handskfack,Komplett låssats,Båda baklysena då mina är rostiga och glappiga i lamphållarna.
Ja listan kan fyllas på lite till men nu måste jag tänka lite på ekonomin oxå ett tag framåt.:-)
Kommer väll lite bilder oxå så fort jag satt mig in i hur man lägger till/laddar upp sånna.
Har ägt bilen i 1,5år och den har redan kostat mig 45tusen i reparationer men det finns inga planerar att sälja den på bra länge..om ens alls!=)
Mvh:Daniel T :mrgreen:
Shakespeare: Two Pontiac or not two Pontiac?
Annons

Re: Karusellröd Pontiac GTO -69:a "The Judge"-klonad.

3
Halloj.
Har inte hänt så mycket på Pontiacfronten sen jag fick hem den tyvärr men det känns som om jag har heeela vintern på mig!=)
Skulle behöva ha tips på nån person eller firma helst i Södra Stockholm som kan göra en framvagnsinställning på kärran då den
sliter insidan på framdäcken. Allt i framvagnen är typ renoverat eller bytt.
Sen har belysningen i varvräknaren på huven lagt av igen och varvräknaren står konstant på 900v/m så en ny sån hade setat fint.
Vad tar du för en sådan tingest Håkan(Americano Enterprise)? Eller är det nån som har en hel sådan att sälja kanske?
Ett par Svarta framstolar i bra skick hade varit fint oxå då mina är rätt nedsuttna,kanske finns nån btw i Stockholmsområdet som
klär om sådana och kan pilla dit nya dynor med mer stoppning i? Nån som har koll på kostnad för sånt?
Mvh:Daniel
Shakespeare: Two Pontiac or not two Pontiac?