Annons

Re: vad händer hos er i vinter?

31
Kan väl oxå bjussa på lite om min GTO-70 om någon vill läsa:
-Motorn urplockad och såld, nybyggd 462 med div. smidda delar, rullkam, portade,planade och nyfixade #96 toppar, Kentafixad 750 Q-fugge. Linehornat, viktat och balanserat.
-Ny turbin 2.5ca
-Nerplockad framvagn som blivit målad och fått nya hårdare bussningar överallt.
- Rengjord och servad bakdiff.
-Genomgången 400 låda med shiftkit nr 2.
-På gång att måla motorrum till helgen.

Alltid är de nåt ?-tecken som man grunnar på när man ger sig in i sånt här...
Annons

Re: vad händer hos er i vinter?

32
Hej, kopplat in 2st extra mätare, 1 dvc högtalare (retro sound) i brädan fram och ny poplåda.
Premiärturen/första i min ägo avklarades i helgen, 5-6mil. Gick kalasbra, vet ju inget om bilen än, inte ett verktyg med mig om nått skulle hända, kände dock ingen jättenojja över detta.
Värmen är d inget fel på, varmt som fan i kuppen, går inte å stänga av/ ändra läge på spjället. Ska byta vakuumslangarna först, funkar inte d får ja byta vakuumklockan.
På hemvägen hade det snöat, d va ju kul.....så jag anser att detta tillhör kategorin VINTER trots det är april:-)

Re: vad händer hos er i vinter?

33
Tjenare tjenare mittbenare å helikopterplattor.

lite vad jag har planerat att göra i vinter med ming GTO-66:a

*gå igenom TH400 lådan, samt montera i ett shiftkit.

*byta ut diffen samt utväxlingen då den har totalhavererat.

*EVENTUELLT byta kamaxel i maskinen, återstår att se.

är vad som jag kan komma på just nu, men det blir förmodligen lite till , hehe

// Mizzy :geek:
GTO66

Re: vad händer hos er i vinter?

34
För min del blir det ny tank, nya ventiltätningar (dom jag monterade i våras vart inge bra monterade av mig), förgasaren ska ses över lite grundligare, justera ena slutröret, renovera styrsnäckan alt. bara tighta till den med justerskruven, ny hastighetsmätar wire, kalibrera om hastighetsmätaren så den stämmer med tavlan och peta i en Stereo.
/
Andreas