Annons

vad händer hos er i vinter?

1
nu har jag varit in här på pfa varje dag i över en vecka men inga nya händelser!
tristess!

så därför ställer jag frågan: Vad har ni för planer och projekt i vinter??

för mig händer ingenting då jag har bilen i ett garage där skruvning är utesluten, alltså blir det bara att handla grejor tills våren då lemansen går på grönbete!
Annons

Re: vad händer hos er i vinter?

2
agust skrev:nu har jag varit in här på pfa varje dag i över en vecka men inga nya händelser!
tristess!

så därför ställer jag frågan: Vad har ni för planer och projekt i vinter??

för mig händer ingenting då jag har bilen i ett garage där skruvning är utesluten, alltså blir det bara att handla grejor tills våren då lemansen går på grönbete!
Undrar också varför det är så lite inlägg här... Tänker i alla fall byta bakfjädrar och dra om bromsledningen som ligger i kläm mellan motorbalk och oljetråg. Funderar också på att försöka få liv i orginal vattentempmätaren och lite annat småplock.

Re: vad händer hos er i vinter?

5
Ja det finns alltid något att göra.
Sitter själv och funderar på om jag ska ta ur motorn och stroka den.
Men jag har även andra funderingar som jag inte förankrat riktigt här hemma.
Men..
Jag hade då grabben var liten, en firebird -69 cab och har blivit sugen på en sån igen.
Om någon där ute vet någon som tröttnat på sitt objekt så går det bra att skrika till.
Inga skogsvrak eller fantasipriser..

//G

Re: vad händer hos er i vinter?

6
Blir renovering av iaf 1 st TH350 låda, montering av varvräknare i instrumentbrädan där klockan sitter i dag sen blir de ev växellåds byte beror på hur sugen man är att få i den före våren har ju bara kall garage så beror lite på tempraturen med
Pontiac Tempest 2dr Coupe -68 350 cui ST 300
Gör aldrig nått likabra gör det bättre!
/Jimmy 0735043241

Re: vad händer hos er i vinter?

7
Håller just på att preppa karossen på Grand Safarin inför lack, mycket jobb med att passa in fronten mot dörrarna som skall passas in mot karossen :cry: . Har blivit lite svetsjobb :lol:, så det blir lie riktning och spackling oxå . Ingen som har en huv till en 72 fullsize? Hittade rosthål i den och ca 15-20 mm spackel på en del områden :shock: .
TA:n skall bara ställas in i garaget när det blir dax häruppe.
Herje

Bonnehill Garage
-71 TA ,455 HO, 4-speed manual
-60 Bonneville
-72 Grand Safari 455/TH400
-72 Buick Estate Wagon 455/TH400
-72 Riviera (thats Buick) 455/TH400
-78 Impala 305/TH350
-73 Cadillac Fleetwood series 75 472/TH400

Re: vad händer hos er i vinter?

8
GTO n är såld och jag har köpt en Trans Am 72:a med manuell låda. Bilen är ny lackad röd. skall vara blå med vita fält. men då lackeringen ser ut att vara ordentligt gjord så får den vara röd några år. Bilen är lackerad i delar så den skall monteras ihop, så jag har att göra. skall bli riktigt roligt!! har inte satt någon tidsram, det får ta den tiden det tar. skall försöka få in några bilder. Det var strejk på fabriken där dom byggde trans am erna 1972. så det blev bara 458 st byggda detta året, med manuell låda. och det skall finnas 3 st i Sverige. kull med en lite udda bil!
Ha det gott alla Pontiac ägare!!

Re: vad händer hos er i vinter?

9
Just nu ligger 2 vinterprojekt på schemat, först och främst fixa inredningen i polarens eldfågel, stolar, matta, paneler, innertak ect ect.

Sen stora projektet är min egen, har precis börjat strippa bilen på chrome, skärmar dörrar, sen åker slipmaskinen fram, laga upp lite småskit sen blir de att leka lackerare =P så vintern är fullbokad.

Re: vad händer hos er i vinter?

13
GTO 68 skrev:Då var en 455 inhandlad blocket från 71 med ett par 64 toppar. jag har original alu inusuget och fördelare som följde med bilen. Får väll bygga på detta så länge. tills det dyker upp några 7F6 toppar.
var det den som kom in på blocket igårkväll?

Re: vad händer hos er i vinter?

14
Hej jag längtar så in i helvete på våren då komun gubbarna städat bort sanden.
Så jag bjuder er på min sista resa inför vintern efter denna tur blir det bara lite små rep inga större grejor då allt är ställt tills sin rätta nivå det är väl bara längta!

Kallar den Apollo för det är ett riktigt intressant projekt för mig hur dom äns vågade!
Då menar jag inte Apollo som Zundapp kallade sina mopeder för i Tyskarnas barndom.
Hade!