Hjälp! Svårstartad vid varmstart - Pontiac Firebird 68
Postat: 25 jun 2012 18:47
Hej,
Har sett tråd om detta tidigare men tyckte att den "ballade ur" lite så försöker igen.
Jag har ganska nyligen köpt en Firebird 68. 355 big block. (350 borrat 0.30) 4 ult block, gluten nitrit härdad vev och stakar, 3 smidda kolvar kompförhållande 11:1, dart järntoppar, arp toppbult och rambult, comp extreme energy rullkam första hand avsedd för gatan, comp 1.6 rullvippor, 1-plans edelbrock insug, holley 750 dp förgasare, mekanisk bränslepump, msd 6al tändbox, msd spole och msd fördelare. TH 350 växellåda med fler lameller och shiftkit. Cheva 12 bult bakaxel med lamelldiff 390 utväxling. Rullkammen sattes i 2007.
Den går fint och startar direkt vid kallstart. Mitt stora problem är att när jag har kört med den ett tag (ca 30 min ibland mindre än så) och vrider av så blir den grymt svårstartad igen. Om den får vila 20 minuter så kommer den igång igen. Har nu köpt en Holley värmebricka som jag skall sätta mellan förgasare och insug för att reducera värmen. Vad tror ni? Kan detta hjälpa mig med mitt problem? Det verkar inte vara tändningen utan måste vara bränslerelaterat. Får den för mycket eller för lite bensin? Känns som att den blir sur nästan och att den får för mycket bensin? Eller får den för lite bensin? Det hjälper inte att jag trycker på gasen innan start utan gör snarare saken värre upplever jag. Upplevde problemet ännu värre när det var några väldigt varma dagar ute vilket gör att jag drar slutsaten att det är ett värmerelaterat problem som jag hoppas kunna lösa med värmebrickan. Några andra tips? Ånglås?
Tack tacksam emot eran feedback!
Andy
Har sett tråd om detta tidigare men tyckte att den "ballade ur" lite så försöker igen.
Jag har ganska nyligen köpt en Firebird 68. 355 big block. (350 borrat 0.30) 4 ult block, gluten nitrit härdad vev och stakar, 3 smidda kolvar kompförhållande 11:1, dart järntoppar, arp toppbult och rambult, comp extreme energy rullkam första hand avsedd för gatan, comp 1.6 rullvippor, 1-plans edelbrock insug, holley 750 dp förgasare, mekanisk bränslepump, msd 6al tändbox, msd spole och msd fördelare. TH 350 växellåda med fler lameller och shiftkit. Cheva 12 bult bakaxel med lamelldiff 390 utväxling. Rullkammen sattes i 2007.
Den går fint och startar direkt vid kallstart. Mitt stora problem är att när jag har kört med den ett tag (ca 30 min ibland mindre än så) och vrider av så blir den grymt svårstartad igen. Om den får vila 20 minuter så kommer den igång igen. Har nu köpt en Holley värmebricka som jag skall sätta mellan förgasare och insug för att reducera värmen. Vad tror ni? Kan detta hjälpa mig med mitt problem? Det verkar inte vara tändningen utan måste vara bränslerelaterat. Får den för mycket eller för lite bensin? Känns som att den blir sur nästan och att den får för mycket bensin? Eller får den för lite bensin? Det hjälper inte att jag trycker på gasen innan start utan gör snarare saken värre upplever jag. Upplevde problemet ännu värre när det var några väldigt varma dagar ute vilket gör att jag drar slutsaten att det är ett värmerelaterat problem som jag hoppas kunna lösa med värmebrickan. Några andra tips? Ånglås?
Tack tacksam emot eran feedback!
Andy