Annons
Annons

Re: Nikolai Lavrienko?

3
Känner Nicke Lavrienco personligen och vet att han helt lagt bilmekandet i graven. Sålde allt i delar på ett bräde, bilen hamnade i Norge. Han renoverade och byggde motorer i Sthlm i många år men ledsnade o flyttade hem igen.

Han jobbar som besiktningsman på SBP i E-tuna. Sysslar med modellflyg på fritiden........lagom stort tycker han. Klurig motorgubbe som han är så gör han nog en hel del egna delar till flygplanet.

Precis som han gjorde till sin RA V bl.a. insug när han körde i MS på strippen.
Sa alltid efter USA resorna att det fanns inget bättre att köpa......så man får tillverka själv! :roll:

Re: Nikolai Lavrienko?

5
Det var väl han och Bror Danielsson med SD455 Trans Am:en som körde Pontiac på den tiden.
Nicke vann ju faktiskt MS-klassen ett år och då var den klassen ett riktigt getingbo med framför allt alla snabba Corvetter. Han körde väl som bäst höga 9:or vill jag minnas.
Vi hade jäkligt många GTO:er här i Eskilstuna på 70-80-talet.......mycket tack vare en viss Lawrienco!! :lol:

Re: Nikolai Lavrienko?

6
Deras framfart på dragstripparna glömmar man ju inte! Både Nicki och Bror satte ju sina spår i historieböckerna. Påminner mig om åren då jag tog över Amaricano Enterprises, åren efter fanns det massor med Pontiacs i stan...
Nostalgi...
Gisses vad Firebirds det fanns i stan!!!

Historia...

Håkan S
1970 GTO, 370 hp, 3:90, TH400.
http://www.americano.se