Kam undran
1Om man ska köpa ny kam tex från summit, vilken kam där motsvarar original 1970 RAIII? Eller finns det någon annat kul alternativ som kanske är aningen hårigare?
Jag har ingen aning om vilka lyftare du säljer?Håkan S skrev:Nu blev jag lite nyfiken.
"lite extra säkerhet vid mindre förspänning än original för ökad varvtalskapacitet, så kan man byta ut "hårnålslåsen" för plungern/kolven till riktiga spårlåsringar, så har man helt plötsligt HT951R lyftare till halva kostnaden"
Byta ut "hårnålslåsen" mot "riktiga" spårlåsringar???
Ok, jag kan ta ditt tänk men alla lyftare är ju inte gjorda för spårlåsringar (spårryttare) som du kallar dom.
Spåret för en ryttare måste vara rakt hela vägen in men inte för en låsring!
Är inte spåret rakt kanske inte en ryttare gör någon nytta.
Flertalet av dom hydrauliska lyftare jag har på lager är inte rakt spår på så du får stå för ditt uttalande i detta!
Jag skulle, som företagare, ALDRIG rekommendera någon att modifiera något en tillverkare satt ihop.
Vad gäller att beställa från Summit så kan jag bara påvisa att det går självfallet bra att även beställa detta via något företag i Sverige.
Finns säkert även företag här som har kammen hemma, och kan lämna dig garantier vilka nog inte Summit kan leva upp till, men troligen till en lite högre kostnad. Jag kan själv ta hem kammen till dig , kontakta mig på telefon eller PM/Mail, på beställning till en lägre kostnad än dom som har kammen på "hyllan" i Sverige, med bra garantier, men med lite leveranstid.
Håkan S
De olika värdena fås/ges genom att fabrikanten mäter vid olika annonserade lyft, exempelvis vid .004" eller .006" eller i princip vilket lyft som helst, därför uppger de flesta numer durationen även vid.050" lyft så att kammarna kan jämföras direkt.kapasu skrev:Hmmm...isses vilken djungel detta är....eller så är det som jag alltid trott att jag har jävligt trög läsförståelse...summits 068 på summit har vid 0.50 212/225 medans på ovan visade länk säger att den har 288/302...fan va jag hatar att inte va teknisk eller fatta det jag läser!!
Återgå till "Motor / Drivlina"