Annons
Annons

Re: Samma fråga igen..nästan

6
Först Peje: Jag tar det Du skriver på största allvar men, Jag har precis nya lager i bakaxeln och bilen rullar typ 150 mil om året så jag kan inte ignorera min fåfänga;-) Jag hade tänkt lägga på en tum bak. Och med tanke på vad Du skriver så har jag bestämt att OM jag breddar bakfälgarna så får jag helt enkelt köra en rejäl bakaxeldiagnos innan jag gör något med fälgarna. OCH byta lagrena lite oftare. Även om dom inte jäklas. TACK för tipset! En avsvarvad drivaxel bak gör nog ingen glad alls! Kan nog tillomed vara direkt livsfarligt!!
Sedan Håkan: Jag har idag 15x7 och vill nog gärna behålla 15 tum. Har Du någon bra bild på hur breddningen såg ut?

Re: Samma fråga igen..nästan

7
Helt rätt Peje, :oops:
Hoppas inte du haft för otrevliga upplevelser vad gäller hjullager!
När man breddar enbart utåt som jag gjorde på fälgarna fram och som vad jag förstått även kapasu ska göra kommer lagren få ett tuffare liv.
Man ska då inte ha kvar dom gamla lagren om dom är slitna.
Vad jag gjorde då, mitten 80-tal, var att byta lagren mot nya.
På den tiden fanns det ju ingen som saluförde billiga lager med sämre kvalite...
Idag är det ju annorlund...
Det finns lager i alla möjliga kvaliteér.
Detta tror jag beror på att så mycket handel sker på internet och numera är det endast priset som är intressant.

Kan berätta att i början och mitten på 90-talet, vill jag minnas det var, ringde kunderna runt och frågade varifrån lagren kom, detta förekommer tyvärr inte idag...
Prismässigt är nog webhandel till gagn för kunderna men kvalitetsmässigt är jag väldigt tveksam.

Håkan S
1970 GTO, 370 hp, 3:90, TH400.
http://www.americano.se