Annons
Re: Samma fråga igen..nästan
2Oj va det syn dåligt...men jag hade tänkt köpa ett par andra fälgar och bredda dom en tum vi markeringen.
Re: Samma fråga igen..nästan
3syns och vid ska det stå!!!! tre öl och sen glömmer man hela grundskolan!?
Re: Samma fråga igen..nästan
4Jag breddade mina Rally II fälger precis där du beskriver och dom blev kanonbra.
14x8 fram och 14x10 bak blev dom till min gamla GTO -68.
14x8 breddade jag 2" ut och 14x10 2" åt bägge håll.
Jag har 14x8 fälgarna kvar ifall du eller någon annan är intresserad!
Håkan S
14x8 fram och 14x10 bak blev dom till min gamla GTO -68.
14x8 breddade jag 2" ut och 14x10 2" åt bägge håll.
Jag har 14x8 fälgarna kvar ifall du eller någon annan är intresserad!
Håkan S
1970 GTO, 370 hp, 3:90, TH400.
http://www.americano.se
http://www.americano.se
Re: Samma fråga igen..nästan
5Vill inte strö salt i någons sår men var mycket försiktiga med all form av breddning på Firebird/GTO.Hjullagren tar enormt med stryk av breddning.Jag har erfarenhet ... Mitt tips är strikt original,möjligen 7X14 alt 7X15 Rally II.
Re: Samma fråga igen..nästan
6Först Peje: Jag tar det Du skriver på största allvar men, Jag har precis nya lager i bakaxeln och bilen rullar typ 150 mil om året så jag kan inte ignorera min fåfänga;-) Jag hade tänkt lägga på en tum bak. Och med tanke på vad Du skriver så har jag bestämt att OM jag breddar bakfälgarna så får jag helt enkelt köra en rejäl bakaxeldiagnos innan jag gör något med fälgarna. OCH byta lagrena lite oftare. Även om dom inte jäklas. TACK för tipset! En avsvarvad drivaxel bak gör nog ingen glad alls! Kan nog tillomed vara direkt livsfarligt!!
Sedan Håkan: Jag har idag 15x7 och vill nog gärna behålla 15 tum. Har Du någon bra bild på hur breddningen såg ut?
Sedan Håkan: Jag har idag 15x7 och vill nog gärna behålla 15 tum. Har Du någon bra bild på hur breddningen såg ut?
Re: Samma fråga igen..nästan
7Helt rätt Peje,
Hoppas inte du haft för otrevliga upplevelser vad gäller hjullager!
När man breddar enbart utåt som jag gjorde på fälgarna fram och som vad jag förstått även kapasu ska göra kommer lagren få ett tuffare liv.
Man ska då inte ha kvar dom gamla lagren om dom är slitna.
Vad jag gjorde då, mitten 80-tal, var att byta lagren mot nya.
På den tiden fanns det ju ingen som saluförde billiga lager med sämre kvalite...
Idag är det ju annorlund...
Det finns lager i alla möjliga kvaliteér.
Detta tror jag beror på att så mycket handel sker på internet och numera är det endast priset som är intressant.
Kan berätta att i början och mitten på 90-talet, vill jag minnas det var, ringde kunderna runt och frågade varifrån lagren kom, detta förekommer tyvärr inte idag...
Prismässigt är nog webhandel till gagn för kunderna men kvalitetsmässigt är jag väldigt tveksam.
Håkan S
Hoppas inte du haft för otrevliga upplevelser vad gäller hjullager!
När man breddar enbart utåt som jag gjorde på fälgarna fram och som vad jag förstått även kapasu ska göra kommer lagren få ett tuffare liv.
Man ska då inte ha kvar dom gamla lagren om dom är slitna.
Vad jag gjorde då, mitten 80-tal, var att byta lagren mot nya.
På den tiden fanns det ju ingen som saluförde billiga lager med sämre kvalite...
Idag är det ju annorlund...
Det finns lager i alla möjliga kvaliteér.
Detta tror jag beror på att så mycket handel sker på internet och numera är det endast priset som är intressant.
Kan berätta att i början och mitten på 90-talet, vill jag minnas det var, ringde kunderna runt och frågade varifrån lagren kom, detta förekommer tyvärr inte idag...
Prismässigt är nog webhandel till gagn för kunderna men kvalitetsmässigt är jag väldigt tveksam.
Håkan S
1970 GTO, 370 hp, 3:90, TH400.
http://www.americano.se
http://www.americano.se
Re: Samma fråga igen..nästan
8Hopas detta funkar!
Tog en bild ikväll i källaren.
Tycker dom ser rätt maffiga ut och då det begav sig var det riktigt "fett" på GTO´n.
Efter redigering, tyvärr får inte till överföringen av bilden...
Försöker igen imorgon!
Håkan S
Tog en bild ikväll i källaren.
Tycker dom ser rätt maffiga ut och då det begav sig var det riktigt "fett" på GTO´n.
Efter redigering, tyvärr får inte till överföringen av bilden...
Försöker igen imorgon!
Håkan S
1970 GTO, 370 hp, 3:90, TH400.
http://www.americano.se
http://www.americano.se
Re: Samma fråga igen..nästan
112" utåt.
Håkan S
Håkan S
1970 GTO, 370 hp, 3:90, TH400.
http://www.americano.se
http://www.americano.se
Re: Samma fråga igen..nästan
12Hej hade fäljar på min GTO 67 som bräddade 2 tum mer utåt än inåt förut. Då gick hjullagerna sönder och det berodde på att dom bräddade mera utåt än inåt.
Re: Samma fråga igen..nästan
13Hej. Jag som beställt nya cragar 11x17" et 00 för 315 däck och 7x17 et 00. Få kolla vad staterna tar för en pall hjullager!?
Re: Samma fråga igen..nästan
14Jag har ett par slotmags på bilen.
Står det någon stans vad det är för ET på fälgarna?
Vad är det för ET orginal?
Står det någon stans vad det är för ET på fälgarna?
Vad är det för ET orginal?