Annons
Annons

Re: Vill ha hjälp att fixa bakaxeln

2
pontrace skrev:Hej vet du nån som är erkänt duktig på bakaxlar. Vill ha hjälp att montera diff och utv. Spelar ingen roll vart ilandet det är. Självklart betalar jag. Och jo jag vet att Stigs axle&part finns. Men finns det nån annan. Nån som vet?
Pontrace
det är faktiskt inte så svårt om man sätter sig ner och tänker efter och tar det lungt.. jag lyckades på en kväll och nu har jag kört runt 100 mil i sommar och köper man diff och allt så får man med instruktioner! bara ett tips istället för att betala hiskiliga pengar för något som inte är så avancerat

3
Hehe. Nja det var ett tag sedan. Men visst tror inte heller att det ska vara nå problem. Kruxet för mej när jag höll på med denna var att jag inte visste att det fanns olika 10b axlar typ 8,2/8,5 med olika splines. Hur som helst så tyckte jag att det var bäst att lämna över till Axle'n part och få allt klart. DYRT?!. Ja visst kostar det men nöjd är jag. Och om man nån gång säljer så tror jag att det låter bättre när man berättar att det är en av sveriges bästa axel montörer som donat med denna än om man saknar info och bara har "fixat" med den som en del säger... :wink: