Annons
Annons

Re: PFA Träff?

19
Bandit,flertalet vill nog ha en PFA träff men som jag sade förut,man vill ha allt serverat och inte behöva lyfta ett finger själv.Det är därför vi avverkar volontärer på löpande band(om det ens finns några kvar).Jag ska ge dig ett exempel:I Sverige har vi TVÅ fungerande och fullt flygdugliga Douglas DC3:or.En av dom heter "Daisy" och har stått vintertid i hangaren på Arlanda där jag jobbar.Ett otroligt vackert plan tillverkat 1943 och som även har varit med i 2:a världskriget(slaget vid Normandie bl.a).Detta plan får INGEN finansiell hjälp utifrån utan det är en skara HÄNGIVNA entusiaster som drar hela lasset.Pengar får man in bl.a genom försäljning av föreningsprylar och donationer.Detta gamla plan måste emellertid underhållas hela tiden och sköts helt idiellt.Då dessa gamla gubbar nu med en MEDELÅLDER på ca 70 år sökte yngre förmågor som kunde ta vid ,ställdes frågan: Hur mycket får vi betalt? Inte en krona,blev svaret.Bara hårt arbete."Men i gengäld har du hjälpt till att hålla Daisy i luften" I 68ÅR!!!!.

INGEN var intresserad..

Så fråga Lennart Pettersson o Jill som anordnar "All Pontiac Day" varje år hur mycket idiellt arbete som bakom.Då är vi tillbaka på ruta 1.Det handlar om ett "BRINNANDE INTRESSE" och det har inte folk numera.

Re: PFA Träff?

20
det låter inte bra alls det du skrev.

Men varför inte ens ett förslag?

Är man folkskygg?
Om man gå på lokal så vet man ju inte vad man ska prata om när man träffa folk för man vet inget om dessa.
Men om man ses på en sådan här sak så vet man ju iaf vad dom har för intresse man KAN prata om så tunghäfta bör man inte få?

Ja ja skit i detta nya friska tag nästa år då.
Nu bli det inte många mil till i sommar.

Re: PFA Träff?

23
Bandit! Varför inte "en träff i träffen",tänker då på "All Pontiac Day" i september.Lennart letar ny plats,varför vet jag ej. Alt är ju att gå med i gamla Bonneville klubben som nu är öppen för mer modeller.

Jag har kvar loggan ifall det blir något med "Drop Top GTO`s"64-71