Annons

vill inte störa men.....

1
Jag vill inte störa men nu när vi äger forumet, så kommer det att bli viss ändring. Jag har talat med en kille som kommer att hjälpa mig att fixa en sida med bilder "hoppas jag mm " och det som jag åsså vill är att det ska finnas en kategori med en pontiac bil som grund men ombyggd!, ej orginal, annan motor,lack,custom, etc!. Eller vad tror ni. Jag vill ha era åsikter. Vi har detta tillsammans!. Och jag söker med ljus och lykta efter moderatorer!!! Pm'a eller maila om ni vill.
Annons

Re: vill inte störa men.....

3
Jo det hänger på alla, är ju inte något som "ska finnas" men hänga på att några få ska "göra" allt.

Och för mig som har "återfallet" till "riktiga bilar" efter 27 år av hem , barn, familj osv, uppskattar verkligen att denna sidan finns. Nu när jag fått lite mera egen "lektid" i livet.

Och det är ett bra, och snabbt sätt att få hjälp, finns ju många duktiga, och trevliga människor här. Ett bra sätt att båda komma ihåg hur det var, satt och funkade, och att lära sig nytt, och förhoppningsvis kunna själv dela med sig, om inte annat av att "ställa frågorna", som kanske fler har frågetecken kring på.

Några funderingar bara kring sidan:

1. Finns ju idag en rubrik som är "motor/drivlina" och den är ju helt rätt. Samma med el/teknik där hamnar ju elfrågor..Men sedan blir det lite knepigt med det som hör hemma i kaross,chassie, bromsar,inredning osv....
Så gärna en lite ändring på dagens "däck/fälgar" som idag lever ett stilla liv. Kanske en ny rubrik som "Kaross/chassie/inredning (eller ev "fälgar" om nu det behövs som separat rubrik).

2. När jag loggar in så söker jag på Google och så kommer "Pontiac för alla upp" Och när jag klickar på den så hamnar jag på sidan Forumindex, och klickar till 90 % på motor drivlina, för det är där jag själv ofta frågar, och det är där som det mesta händer. Och jag ser aldrig köp och sälj länkarna för dom ligger så långt ner att dom inte kommer med på skärmen. Utan jag glömmer av att dom finns, om jag inte själv, vill köpa, sälja, synd, för det finns nog en massa saker prylar som både söker nya ägare, och som hos andra svämmar i garaget, källaren.

Så går det att lägga någon slags "tänd" symbol" lite högre upp på sidan som syns direkt vid inloggningen till Forumindex, för dom som jag som inte alltid börjar på rätt sida "Portalen". Kan ju behöva ha en lite "vink". Kanske en upplyst "knapp" som länkar till "köp/sälj". Som blir aktiverad så fort någon lägger in något nytt under köp och sälj. Så man inte missar att vara aktiv även där.

3. Glömmer också att det finns lite manualer osv under rubriken "teknikarkivet", så går det att göra om till någon kul och enkel "Pontiac universial handbok" Gärna med någon "gif" eller jpeg" liten bild på en bok, och så en länk till en samling underrubriker "gif" bilder som då har alla rubriker som behövs......motor, renovering, block topp indentifikation, elschema, bränsle/förgasare...osv....och gärna även lite kul som reklambroschyrer,

Ja det var dagen tankar, och stort tack till pontrace som tydligen gör "jobbet" idag

Lindeman