Annons
Annons

Re: bultmönster

4
säkert att du läst rätt på 5x5 ?
5x5"
Pontiac All (Except for Firebird, Trans Am, GTO, Lemans, Tempest, Grand Prix) 48-76

5 X 4 3/4"
Pontiac Firebird ,GTO ,Lemans ,Tempest ,Trans Am ,Grand Prix 64-86
Pontiac Tempest 2dr Coupe -68 350 cui ST 300
Gör aldrig nått likabra gör det bättre!
/Jimmy 0735043241

Re: bultmönster

5
jimmy 77 skrev:säkert att du läst rätt på 5x5 ?
5x5"
Pontiac All (Except for Firebird, Trans Am, GTO, Lemans, Tempest, Grand Prix) 48-76

5 X 4 3/4"
Pontiac Firebird ,GTO ,Lemans ,Tempest ,Trans Am ,Grand Prix 64-86
Verkar ju vara Grand Prix 64-68 som är felaktigt angivna med 4-3/4" bultcirkel...

Håkan S
1970 GTO, 370 hp, 3:90, TH400.
http://www.americano.se

Re: bultmönster

6
kollat på flera sidor med bult mönster mått och alla anger 4 3/4 som bult mönster på grand prix :shock:

vet inte vad det är i verkligheten dock

men vet att många kör med moderna BMW fälgar på GM's lilla mönster tror det skiljer 0.7 mm i delning mellan GM's lilla och BMW's bult mönster som är 120/5 och GM's lilla är 120,7/5 om jag räknat rätt

internet är ju som bekant ingen precis vetenskap :mrgreen:
Pontiac Tempest 2dr Coupe -68 350 cui ST 300
Gör aldrig nått likabra gör det bättre!
/Jimmy 0735043241

Re: bultmönster

7
jimmy 77 skrev:kollat på flera sidor med bult mönster mått och alla anger 4 3/4 som bult mönster på grand prix :shock:

vet inte vad det är i verkligheten dock

men vet att många kör med moderna BMW fälgar på GM's lilla mönster tror det skiljer 0.7 mm i delning mellan GM's lilla och BMW's bult mönster som är 120/5 och GM's lilla är 120,7/5 om jag räknat rätt

internet är ju som bekant ingen precis vetenskap :mrgreen:
Helt rätt, allt som står på internet är inte korrekt. :roll:
Grand Prix kom 1962 och var till 1968 en fullsize (B-body) med samma hjulbas och bultcirkel som Catalina vilket är 5". 1969 blev Grand Prix en egen modell med beteckning G-body men med samma bultcirkel som A-body (GTO mm) vilket är 4-3/4". Denna bultcirkel hängde sedan med ända upp till 1987 då modellen blev framhjulsdriven och man övergick 1988 till mm och då fick Grand Prix 115 mm i bultcirkel.
Hoppas jag fick allt rätt... annars får ni rätta mig! :)

Håkan S
1970 GTO, 370 hp, 3:90, TH400.
http://www.americano.se

Re: bultmönster

8
jimmy 77 skrev:säkert att du läst rätt på 5x5 ?
5x5"
Pontiac All (Except for Firebird, Trans Am, GTO, Lemans, Tempest, Grand Prix) 48-76

5 X 4 3/4"
Pontiac Firebird ,GTO ,Lemans ,Tempest ,Trans Am ,Grand Prix 64-86
Nej, jag satt på kneget när jag kikade i listan, och fick till det fel i kolumnen 5x5".

Men som Håkan skrev så var det trots allt nå´t skumt med uppgifterna till GP´n i kolumnen 5x4 3/4"....
1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org/

Re: bultmönster

9
The Judge skrev:
jimmy 77 skrev:säkert att du läst rätt på 5x5 ?
5x5"
Pontiac All (Except for Firebird, Trans Am, GTO, Lemans, Tempest, Grand Prix) 48-76

5 X 4 3/4"
Pontiac Firebird ,GTO ,Lemans ,Tempest ,Trans Am ,Grand Prix 64-86
Nej, jag satt på kneget när jag kikade i listan, och fick till det fel i kolumnen 5x5".

Men som Håkan skrev så var det trots allt nå´t skumt med uppgifterna till GP´n i kolumnen 5x4 3/4"....
Som sagt så stämmer ju inte allt på det berömda nätet...
Såg även att GP 62-3 saknar bultcirkel i tabellerna... :shock: om man läser tabellerna ordentligt!
Tur att jag upptäckte det själv... :roll:

Håkan S
1970 GTO, 370 hp, 3:90, TH400.
http://www.americano.se

Re: bultmönster

11
Håkan S skrev:
jimmy 77 skrev:kollat på flera sidor med bult mönster mått och alla anger 4 3/4 som bult mönster på grand prix :shock:

vet inte vad det är i verkligheten dock

men vet att många kör med moderna BMW fälgar på GM's lilla mönster tror det skiljer 0.7 mm i delning mellan GM's lilla och BMW's bult mönster som är 120/5 och GM's lilla är 120,7/5 om jag räknat rätt

internet är ju som bekant ingen precis vetenskap :mrgreen:
Helt rätt, allt som står på internet är inte korrekt. :roll:
Grand Prix kom 1962 och var till 1968 en fullsize (B-body) med samma hjulbas och bultcirkel som Catalina vilket är 5". 1969 blev Grand Prix en egen modell med beteckning G-body men med samma bultcirkel som A-body (GTO mm) vilket är 4-3/4". Denna bultcirkel hängde sedan med ända upp till 1987 då modellen blev framhjulsdriven och man övergick 1988 till mm och då fick Grand Prix 115 mm i bultcirkel.
Hoppas jag fick allt rätt... annars får ni rätta mig! :)

Håkan S
Hejsan, ny medlem här,
Har skaffat mej en catalina 65:a å funderar på att gå upp till 17" istället för mina nuvarande 15" AR torq t 11, (som dom flesta)
Måttade lite lätt på bultarna å fick ett mått på ca 121mm, antar 4 3/4 men har spånat lite här å d verkar finnas olika åsikter.
Hittade denna tabell: https://summitracing.custhelp.com/ci/fa ... 1089836847
Står också option 5 65-70 18x8 4.75bultc. Option 3 standard?? "bonneville" 65-70 15x7 5x5bultc.
Antar att bonneville har samma mått som en Catalina 65-66, har jag fel, svara gärna :)
Även om nån vill dela med sig av sina mått på 17" med backspace osv. så man slipper beställa fler fälgar än 4st :mrgreen: tack!
Lägger upp lite bilder på kärran inom kort.

Re: bultmönster

12
Catalina 1965 skrev:
Håkan S skrev:
jimmy 77 skrev:kollat på flera sidor med bult mönster mått och alla anger 4 3/4 som bult mönster på grand prix :shock:

vet inte vad det är i verkligheten dock

men vet att många kör med moderna BMW fälgar på GM's lilla mönster tror det skiljer 0.7 mm i delning mellan GM's lilla och BMW's bult mönster som är 120/5 och GM's lilla är 120,7/5 om jag räknat rätt

internet är ju som bekant ingen precis vetenskap :mrgreen:
Helt rätt, allt som står på internet är inte korrekt. :roll:
Grand Prix kom 1962 och var till 1968 en fullsize (B-body) med samma hjulbas och bultcirkel som Catalina vilket är 5". 1969 blev Grand Prix en egen modell med beteckning G-body men med samma bultcirkel som A-body (GTO mm) vilket är 4-3/4". Denna bultcirkel hängde sedan med ända upp till 1987 då modellen blev framhjulsdriven och man övergick 1988 till mm och då fick Grand Prix 115 mm i bultcirkel.
Hoppas jag fick allt rätt... annars får ni rätta mig! :)

Håkan S
Hejsan, ny medlem här,
Har skaffat mej en catalina 65:a å funderar på att gå upp till 17" istället för mina nuvarande 15" AR torq t 11, (som dom flesta)
Måttade lite lätt på bultarna å fick ett mått på ca 121mm, antar 4 3/4 men har spånat lite här å d verkar finnas olika åsikter.
Hittade denna tabell: https://summitracing.custhelp.com/ci/fa ... 1089836847
Står också option 5 65-70 18x8 4.75bultc. Option 3 standard?? "bonneville" 65-70 15x7 5x5bultc.
Antar att bonneville har samma mått som en Catalina 65-66, har jag fel, svara gärna :)
Även om nån vill dela med sig av sina mått på 17" med backspace osv. så man slipper beställa fler fälgar än 4st :mrgreen: tack!
Lägger upp lite bilder på kärran inom kort.
Välkommen till forumet!
Den tabellen från Summit var lite svårläst... :roll:
Option 5 gäller nog bara 71-76... :?:
Är ganska säker på att du original skall ha 5" bultcirkel och att det endast var Cheva som 65-70 hade 4-3/4" bultcirkel. :!:

Mvh
Håkan S
1970 GTO, 370 hp, 3:90, TH400.
http://www.americano.se