Sitter med ett problem som ja inte löser. Har bytt fotomkopplare och ljuskontakten.
När jag drar ut ett hack på ljuskontakten så tänds ju positionsljusen/blinkers, drar jag ut till nästa hack så ska väl halvljuset tändas vilket det inte gör, trycker ja på fotomkopplaren så tänds både hel och halvljus =/ trycker ja igen så slocknar hel/halvljus
Har gått igenom elschemat i manualen och allt verkar stämma, kollat jordpunkterna etc etc men kan inte få knas på ljuset. Någon som har nån idé vad som kan vara fel mottages med stor tacksamhet då det är de sista ja behöver för att få igenom den på bes. =)
Mvh Kjelle
Annons
Re: Hel/Halvljus
363bonnevillecab skrev:jag skulle tro det är omkopplaren i golvet som är trasig
Den jobbiga är att den är splittny 1 mån gammal ca. =/ Visst den kan ju va trasig, det finns ju inget som garanterar att den är hel bara för att den är ny.
4hade precis samma fenomen på Buicken jag hade, jag böt fotomkopplaren sen funka det kanonfint så skulle tippa på att det är den som spökar
som 63bonnevillecab sade
men som du säger så ska den vara ny så du kan ju fått ett kabelbrott före omkopplaren med vem vet elens vägar äro outgrundliga
som 63bonnevillecab sade
men som du säger så ska den vara ny så du kan ju fått ett kabelbrott före omkopplaren med vem vet elens vägar äro outgrundliga
Pontiac Tempest 2dr Coupe -68 350 cui ST 300
Gör aldrig nått likabra gör det bättre!
/Jimmy 0735043241
/Jimmy 0735043241
5jimmy 77 skrev:hade precis samma fenomen på Buicken jag hade, jag böt fotomkopplaren sen funka det kanonfint så skulle tippa på att det är den som spökar
som 63bonnevillecab sade
Ska gå igenom kablaget ikväll och se om det finns nått brott. Återkommer =)
6ÄNTLIGEN!
Fick igång allt som de ska funka, plockade ner hela stammen och signalmätte mej fram för kabelbrott, helt plötsligt hoppar de fram en liten liten kabelstump från härvan vilket visade sej vara kabeln som saknades för att allt skulle funka, tog bara 2 år heheheh.
Tack för era ideér och tips =)
Mvh Kjelle
Fick igång allt som de ska funka, plockade ner hela stammen och signalmätte mej fram för kabelbrott, helt plötsligt hoppar de fram en liten liten kabelstump från härvan vilket visade sej vara kabeln som saknades för att allt skulle funka, tog bara 2 år heheheh.
Tack för era ideér och tips =)
Mvh Kjelle
7Härligt kan ju vara bra med lite lys nu till sen sommarn
Pontiac Tempest 2dr Coupe -68 350 cui ST 300
/Jimmy 0735043241
/Jimmy 0735043241