Annons

Re: Snyggast färg på GTO -70??

31
Judge. Snacka om att göra en höna av en fjäder!! Jag vill förtydliga om du inte förstått eller kanske inte läst allt jag skrev.
Mac vill ha förslag på en kulör som matchar muskelbilsstuket med breda fälgar och lite framåtstuk mao, INTE original.
Du svarar då att den färg som bilen kom med från fabrik är snyggast. Med tanke på att vi inte vet vad som är original på hans bil och att det finns 22 originalkulörer plus en del specialkulörer att välja bland blev jag konfunderad, jag är övertygad om att alla originalkulörerna inte är snyggast på en hissad och hottad muskeljänke.
Då jag tycker att det var lite väl stor "bredd" på ditt lackförslag skrev jag följande:

Judge har helt rätt ang, värdet på bilen men knappast när han säger att original är snyggast, skulle va konstigt om man har samma smak som ALLA som köpte ny bil på 60-talet..... Då menar jag att av alla originalkulörerna borde det rimligtvis vara nån som man tycker är lite snyggare än nån annan och passar kanske bättre till en bil som skall va lite hottare än original.

Svaret som kom lyder: vad är det för konstigt med ifall man har samma smak som NÅN som köpte en ny GTO 1970. Helt uppenbart är det väl ändå så att alla inte valde samma färg.

Med det svaret undrar jag om du överhuvudtaget har förstått mitt påstående????
Det är väl klart att man har samma smak som NÅN som köpte bil på den tiden, men knappast samma smak som alla köparna.Och vad är vitsen med att påpeka att alla inte valde samma färg? Vi pratar inte gamla svarta T-fordar.

Att du vill ha strikt originalstuk är helt upp till dig, och för min del ok, fattas bara annat. Men det var inte det Macs fråga gällde.

Vad gäller dina problem med andras åsikter är det bara att läsa tråden från början alternativt leta upp gamla trådar med liknande förfarande.

Vad beträffar din rätt till dina åsikter har jag sagt att jag tycker inte du har rätt ang, ditt "lackförslag" till Mac, men ALDRIG som du påstår, att du inte har rätt till att ha dina egna åsikter !!!

För att citera dig själv: Mot skitsnack, personliga påhopp och rena lögner visas ingen pardon.

Om du sen har svårt att ta mig på allvar är det helt upp till dig.
Råder några oklarheter fortfarande så ber jag dig ringa mig så vi slipper sånt här skit på forumet.
Sorry Mac att vi sabbade din tråd.

Hälsn Christer Jacobsson Landskrona
Tel 0708725756
Annons

Re: Snyggast färg på GTO -70??

32
Crille tog ju upp min bil så jag tänke ventilera mina åsikter.
Om min bil skulle vara finare i lacken än när den var ny vet jag inte men vad jag vet är att bilarna i allmänhet inte var lika fina som dom oftast renoverats till idag. Detta vad gäller lack och springor i dörrar mm samt översprejningar både här och där samt hur fint kromet var...
Nog om detta.

Till Mac´s fråga.
Jag håller med om att de flesta bilar har högst värde om de har originalkulören men det var väl inte det Mac frågade om!!!
Han ville ha åsikter om vilken färg som passade bäst till hans bil.
Jag själv tycker att färgen på min GTO (Palomino Copper) bara blir snyggare med åren... Kanske beror på att synen blir sämre... vad vet jag men annars tycker jag att en GTO muskelbil med "tjockedäck" och lite högre bak gör sig bäst i svart. Kanske med någon randning, tex som det min bil utrustades med från fabrik. (D98 PAINT STRIPE) Har alltid gillat svarta bilar med det rätta "djupet" i lacken och tycker att en GTO -70 passar väldigt bra i denna färg.

Mvh
Håkan S
1970 GTO, 370 hp, 3:90, TH400.
http://www.americano.se

Re: Snyggast färg på GTO -70??

33
Crille: Bra att du tog upp de så vi kan lägga onödig skit åt sidan och diskutera våra intressen istället i fortsättningen!
:)
Håkan: Har hittat några svarta på nätet som ser riktigt muskliga ut så den färgen ligger bra till! Hade en fin svart Corvette för några årsen nu, men minns att de va Extremt jobbigt att hålla den ren... Fick nästan tvätta varje gång man skulle glida lite. Va den inte gul av frömjöl, dammig från vägarna så va de ofta nån avundsjuk jävla fågel som ... på den! :)
Ang stripning, finns de några andra snygga alternativ som någon sett??
Har en firma här som gör sånt så bilen blir ju inte förstörd bara för att dem ev inte följer d98!?

Alla får gärna mms bilder till 0702997764 om nån har sin moderna tele.

Re: Snyggast färg på GTO -70??

38
Har gjort detta men jag är väl snett på att för jag hittar inte många som har den stilen jag söker. Men några finns det förstås;)
Såna som ovan tycker jag är riktigt häftiga men de blir svårt att ha dom slicksen på gatan! Kommer testa med 11x17 ET -12 med 315 bak och 7x17 fram med typ 205.