Annons

Lister, emblem till Lemans -65a, vem har sånt?

1
Finns det någon USA-bilshandlare i Sverige som specialiserar sig på Pontiac?

Jag behöver bokstaven "L" i Lemans (till bakskärmen), den övre vänstra (horisontella) listen till bakrutan samt ett bakluckelås till Min Lemans 2DHT.

Jag misstänker att låset och bakrutelisten är desamma för Chevelle och Skylark 2DHT av samma modell? Passar en 4D list på bakrutan till en 2D?

Och som sagt, finns det någon handlare i Sverige som kan tänkas ha detta hemma?

Anders Olsson
Annons

4
Har Du många intressera av kärran? (Såg att den låg på Blocket.) Men varför sälja när målet är nära....

Aja, åter till Din fråga. Finns en firma här uppe som heter S&S Custum, de kan nog ha det Du söker då de har mängder med NOS-delar.


http://www.sscustom.com/
// Thomas
Ingen Pontiac längre....däremot:
Belair 1955 2drht
El Camino 396SS

5
Jodå, intressenter finns det, men det är mycket snackpåsar, och många som tycker man skall ta en BMW fleratusen från 1985 i byte med ett värde (enligt dem) på 50.000:- :roll:
Bästa förslaget hittills var en kille med en Cheva Caprice 2DHT -72 som byte. Visserligen en trevlig bil, men jag vill inte ha nån fullsize, och att han sen väntade sig att få 110.000:- för en bil som jag inte håller i mer än 50-60.000:- gjorde inte det hela bättre. Så jag fick tala om för honom att vi nog skulle få väldigt svårt att komma överens.

Egentligen är jag dum i hela huvudet som annonserar den. Bilen blir bara vackrare och vackrare ju fler lister jag får på den, och jag gillare verkligen modellen helskarpt.
Grejen är att jag fått mer och mer att göra i form av övertid (och det ser ut att hålla i sig fram till mitten av sommaren åtminstone). Dessutom har jag skaffat en hund. Jag har inget eget garage att hållas i och skruva, utan får antingen åka ut till polaren där bilen står uppställd (2mil, eller 25 minuter enkel resa) för att sedan låna hans verktyg (som jag måste fråga honom om var de finns) och jobba utomhus (vilket gör att totala nedlagda tiden inte står i proportion till den effektiva arbetstiden) eller köra in från kompisen till stan och ställa in den på lagret på mitt jobb och meka.
Resultatet av detta är att det tagit mig 2 veckor att få dit de yttre fönsterlisterna, emblémen, dropplister och kamlister (på sido och kvartsfönstren). Lägg till detta att bränsle-djävla-pumpen gick åt skogen (den fan som placerat den där den sitter borde få brinna för evigt!!! :evil: ), samt att jag haft ett litet men irriterande och svårdiagnosticerat problem med tändningen de sista två dagarna, vilket kostade mig halva arbetsdagen idag på en bil som inte startar!!!
Kort sagt, jag kan konstatera att jag inte kommer få bilen helt ihopplockad före slutet av Juni med den här takten, och det känns inte så himla skoj. Därför tänkte jag att ifall rätt köpare dyker upp med cash, eller rätt byte så att jag får en körklar och komplett åkbil till sommaren så säljer jag. Man kan väl säga att jag testar marknaden lite. Men åka i bilen kan jag ju redan göra, så jag kanske inte måste känna mig så jäktad att få en körklar bil.

Så du har helt rätt, jag borde inte sälja. Jag borde inte äta chips heller... :lol:

Anders Olsson

6
Hej Grinolle.
Det är ju ditt beslut,men ha inte för bråttom att sälja.
Det är ju en fräck modell för att inte tala om färgen. "Ponera som Martin Ljung sa" om du säljer tror du att du hittar en likadan? Håll ut ett tag till.
Här är en länk till S&S Custom själv letar jag emblemen på framskärmarna då dom inte är så fräscha.
http://www.sscustom.com/
Janne

7
Jag har mailat S&S Custom med vad jag behöver, vi får se om de svarar.

Och nej, en likadan hittar jag naturligtvis inte i brådrasket. Ja, vi får se vad som händer. Det är inte aktuellt att pruta på det begärda priset (annat än småsummor då), så får jag inte vad jag vill ha, eller ett bra byte + slantar så behåller jag bilen med glädje.

Jag har åkt sex-sju mil idag efter jobbet, det var skoj. Den behöver en liten tändservice för den går lite ojämnt, men stift är inköpta, så det blir till att byta dem imorgon. En förbaskat trevlig bil är det hursomhelst.

Anders Olsson

8
Jag mäste säga att det är en av Pontiac's bästa och finaste midzicebilar som gjorts. Om du säljer så är det som det sagts! HITTAR DU NÅ BÄTTRE???. Brorsan har en lika dan. Han tänkte köpa en Cuda men de som vet hur det ska vara sa,
-att om du gör det så gör du bara bort dig!. Han lyssnade och jag tror det var och är ett mkt klokt beslut!.

9
pontrace skrev:Jag mäste säga att det är en av Pontiac's bästa och finaste midzicebilar som gjorts.
Det kan jag inte argumentera emot, bilen är toppentrevlig!
pontrace skrev:Om du säljer så är det som det sagts! HITTAR DU NÅ BÄTTRE???.
Bättre och bättre, det är väl inte det som det handlar om direkt. Jag kan inte rationellt säga att min nuvarande bil är "bättre" än de flesta av de bilar jag haft tidigare. Den är annorlunda, och är en modell som jag länge suktat efter.
Det som gör att jag funderar på att sälja NU är att jag inte riktigt har den tid som jag räknade med när jag skaffade bilen. KÖRA kan jag ju göra redan nu. Utvändigt är det förresten endast tröskellisterna samt backspegeln kvar att montera (förutom den saknade delen av bakrutelisten, bakluckelåset samt "L":et i Lemans på höger bakskärm). Pratade med S&S på telefon idag, han skulle kolla igenom vad han hade, men lät rätt positiv till att grejorna skulle gå att få fram.

Jag skall erkänna att jag är synnerligen ombytlig när det gäller mina bilar. Jag har kört jänkare i 15 år ungefär, och har haft mer än en bil per år. I den raddan finns ett drygt tiotal Mustanger av årsmodell 64,5 till 68, en 75:a Trans Am, en 73:a Corvette Cab samt ett sammelsurium andra jänkare.
Anledningen till att jag köpte min Lemans var att jag alltid tyckt om dem. Jag hade en liten grön 65:a GTO som leksaksbil när jag var liten (tror den finns kvar faktiskt), och den var en av mina favoritleksaker. Men jag har svårt att tro att jag kommer behålla min Lemans "resten av livet", inte för att jag vill bli av med den, utan därför att det kommer dyka upp någonting annat som väcker ha-begäret, och jag är inte i den finansiella situationen att jag kan ha flera hobbybilar. Jag är alltså inte "märkesbunden" som många jänkebilsåkare, utan köper de bilmodeller som jag känner att jag vill ha. Förr eller senare dyker det upp nåt som jag "måste" ha, och då får Pontiacen stryka på foten.

Men som sagt, får jag rätt peng så säljer jag, annars behåller jag den tillsvidare och är glad och nöjd med det.

Anders Olsson