Annons
Annons

Re: Pontiac Dealer

4
Går det att hitta? Jag menar i sverige vore det fullt möjligt, men staterna känns nästan lite...ja omöjligt. Jag vet ju var min T/A såldes ny så jag väntar med spänning på Ditt detektivarbete! Lycka till!

Re: Pontiac Dealer

5
Har fått se info papper från Philadelphia Department of Motor Vehicle(DMV) där man kan ansöka MEN dom har bara info 10 år tillbaka.
USA tillämpar något som heter "private policy" vilket gör det nästan omöjligt att spåra tidigare ägare.Helt annat upplägg mot Sverige.
Man värnar väldigt mycket i USA om sin privata integritet så sökande kan bli rena detektivarbetet.Svårt när man sitter på andra sidan jordklotet..

Re: Pontiac Dealer

6
Hej, måste vara skoj o få en sån passionerad relation till sin bil så man letar upp byggnader o första ägare! Själv börjar jag tappa intresse när jag tycker bilen är klar, o jag har ägt den ett tag. Hade det inte varit för min fru, som har förälskat sig i catalinan hade den nog legat ute till försäljning inom kort. Nu får det bli ett ytterligare projekt istället, kollade på en bonneville 65 cab idag som behövde en ny ram enligt säljaren. Inspektionen visade att den behövde mycket mer än så, så jakten går vidare. M.v.h Göran

Re: Pontiac Dealer

7
Lika imponerande är att renovera o sen sälja för att börja om på nytt.Jag har haft bilen nu i 15 år och orkar inte börja om.Sen sälja en gammal polare ,nej det finns inte .Alla 100 tals timmar i garaget,alla telefonsamtal,allt sökande efter korrekta delar.Bilen kommer aldrig att bli ORIGINAL igen(är den bara en gång)men jag kämpar för att få den så korrekt som möjligt.Hade det inte varit för att den är matching number genom hela drivlinan skulle jag aldrig gått så här långt.Men genom dokumentation får bilen en själ och kan leva vidare.Det unika med just den här GTO:n är den har överlevt trots 22 ägare i Sverige,och den har körts hårt.Skulle vara jävligt skönt just nu att bara få äga en "Jönssonligan Impala" så slapp man bry sig..