Annons

I think its safe to say...

1
At THIS site.....FUCK GM!!!! Först fimpar dom Pontiac...Å nu verkar det som dom har fimpat SAAB oxå! Tyck precis vad ni vill om SAAB,( ja, precis vad ni vill) men det går inte bortse från alla arbetstillfällen SAAB genererat bara i sverige. Jag måste bara få säga det igen.....FUCK GM! In their asses!

Fan
Annons

Re: I think its safe to say...

4
kapasu skrev:At THIS site.....FUCK GM!!!! Först fimpar dom Pontiac...Å nu verkar det som dom har fimpat SAAB oxå! Tyck precis vad ni vill om SAAB,( ja, precis vad ni vill) men det går inte bortse från alla arbetstillfällen SAAB genererat bara i sverige. Jag måste bara få säga det igen.....FUCK GM! In their asses!

Fan
Kan bara hålla med.
GM ivrigt påhejade av Alliansen (tyck precis vad ni vill om Alliansen) som tydligen vill ha in 3.500 arbetare från SAAB i fas 3 med tiden!!!
Fas 3 = Sveriges idag STÖRSTA arbetsgivare....(större än VOLVO!!!)
Men Alliansen ville inte hjälpa SAAB eftersom man inte gillar statligt ägande.
Och fas 3 är... tydligen inte statligt ägt...
Så snart kan flera företag utnyttja billig arbetskraft...
Vore intressant att se vilka som ger partipengar till ett visst parti i Alliansen... not!

Håkan S
1970 GTO, 370 hp, 3:90, TH400.
http://www.americano.se

Re: I think its safe to say...

6
Tack!!!

Och...
Är den fel?
Kommentar?

Alltid kul att provocera lite!
Nu ännu mera!!!
USA/Raggarbilar har ju alltid varit "arbetarklassens svar mot "etablissemanget".
Men det finns ju säkert även här folk som inte vet bättre än tror att vi som blivit lite äldre "gynnas" av Alliansens "arbetslöften" om att så kallade "jobbskatteavdrag" gynnar oss trots att våra barn (barnbarn) sitter med en arbetslöshet på långt över 25%... Dom ger oss en bild av att vi ska va nöjda med att få ut, säg 2.000:- mer i månaden(via jobbskatteavdrag) medan våra barn hemma kostar oss... JA JUST DE!!! Lite mer än vad vi fått tillbaka på skattsedeln.
Och, vem vill i detta Sverige bli gammal.....
Håkan S
1970 GTO, 370 hp, 3:90, TH400.
http://www.americano.se

Re: I think its safe to say...

7
Hade SAAB klarat sig ens så här långt om inte GM hade köpt dem tidigare och pumpat in miljarder i en produkt som inte säljer med vinst?
Varför skulle nå´n tillverka produkter som ingen vill köpa?

Nej, ledningen hos SAAB tycktes mer intresserade av att sko sig själva än att utveckla nya säljbara produkter.
Vilket verkar vara fallet i de flesta företag, alla gamla statliga/kommunala som bolagiserats sedan slutet på 80-talet, och som skor sig med skattemedel, d.v.s. våra pengar.

Detta förfarande är synnerligen provocerande, men har inte så mycket med SAAB att göra då SAAB är privatägt.

Vilka skattebetalare i Sverige vill avstå från delar av sin lön och ge till SAAB´s aktieägare?
Tillräckligt många för att fortsätta den "konstgjorda andningen" och blåsa upp aktieägarnas konton?

Kort sagt så är det storfinansen som styr världen, inte politikerna, om de ser en chans att öka sitt kapital så kan de flytta ett helt lands produktion till nå´t låglöneland, se bara på USA´s aktieägare som ett exempel och sen undrar de varför arbetslösheten är så hög!
Och som vanligt så följer resten av västvärlden i deras fotspår.

Borde inte vinster i företag gå tillbaka till företaget och till utveckling av nya produkter som bidrar till tillväxt istället för att hamna i nå´n enskild VD´s eller aktieägares fickor? Så gjorde man för 40-50 år sedan, när pilarna pekade uppåt och framtidstron var stark.......
1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org/

Re: I think its safe to say...

8
Jag har inte läst alla inlägg i denna tråden men innan jag gör det och färgas av det så: Jag har väldigt svårt att tro att SAAB kan ha gått med så mycket förlust som det påstås. Jag är synnerligen (vet) övertygad om att GM har använt SAAB att "kasta dåliga siffror på" Om man som jag tillbringar 7000 mil om året på vägarna runtom i sverige norge danmark tyskland holland mm så vet man att det finns jävligt MYCKET SAABAR överallt. Den ekvationen får jag inte ihop!

Re: I think its safe to say...

12
Kastar in en brandfackla!

Det är självklart VÄLDIGT TRÅKIGT att en stor svensk industri blir tvungen att lägga ned och att folk blir arbetslösa.

Men att skylla det på alliansen eller att någon annan känss otroligt konstigt!

Det är som vilken annan verksamhet som hest, utan betalande kunder funkar det inte!

Den av er som köpt Saab själv har självklart bidragit till arbete på fabriken.
Den som inte gjort det kan väl kanske klanka på sig själv istället för någon annan om Saab blir tvugna att lägga ned pga dålig lönsamhet (=brist på bilköpare)